    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Rachunki, jak obnizyc?
    Date: Thu, 08 Sep 2011 15:35:25 +0200

    W dniu 08.09.2011 13:51, MIX-NET pisze:
    > Witam.
    > Ostatnio rozmawialem o rachunkach z kolega i wyszlo, ze on przy jednym
    > dziecku wiecej (dokladnie dwojka) placi za gaz ok 80 zl mniej (on ok - 13 m3
    > gazu, ja 50-55 m3 gazu), a wody zuzywa ok polowy mniej (on 6 kubikow, ja 12
    > kubikow).

    Pobaw się w detektywa.
    Akurat wodę i gaz można łatwo sprawdzić ile i gdzie "ucieka" gdyż
    odbiorników jest stosunkowo mało.

    Możesz sprawdzić ile wody i gazu idzie na poranną/wieczorną toaletę, ile
    wody idzie na jedno spłukanie WC, ile wody/gazu na mycie naczyń.

    Warunek - nie mów żonie że sprawdzasz ile wody leje do wanny bo wyjdzie
    przekłamany wynik. Po kilku pomiarach będziesz mógł wyliczyć średnie
    zużycie i zobaczyć gdzie woda/gaz wycieka.

    Co do opłacalności zmywarki.. Zmywarkę "taką se" idzie kupić za ~1000zł
    Średnio odpala się ją 1 raz dziennie. Zużywa powiedzmy max 25l wody. Ile
    zużywa do tego prądu to Ci nie powiem bo nie pamiętam, ale pewno nie
    więcej niż 1KWh
    Jak policzysz ile wody dziennie idzie Ci na zmywanie, to wyliczysz kiedy
    Ci się ona zwróci(strzelam max 2 lata). Koszt środków do zmywarki nie
    jest znowu taki powalający, ja to bym potraktował jako koszt luksusu za
    brak zmywania ręcznego.

    Spłuczki... ja akurat mam "zepsute" spłuczki, zepsute w taki sposób, iż
    aby wylać z nich wodę do klozetu, to trzeba cały czas guzik trzymać,
    wiem że wystarczy jedną śrubkę podkręcić tylko, ale nie robię tego.
    Nikomu nie chce się trzymać zbyt długo, więc wody leje tyle ile potrzeba
    na spłukanie zawartości, po czym puszcza guzik.

    Sprawdź czy czasem spłuczki Ci nie popuszczają wody, może tego nie być
    widać na pierwszy rzut oka, najlepiej to nasyp troszeczkę pieprzu do
    sedesu, będzie widać czy woda jakaś leci ze spłuczki. Przez taką
    cieknącą spłuczkę całkiem sporo wody potrafi wylecieć.

    Nie pamiętam kiedy ostatnio kąpałem się w wannie, w zasadzie tylko
    prysznic 1*dziennie. Pozostali domownicy podobnie.

    Rodzina 1+2+2 zużycie wody 8..10m^3/miesiąc