    From: Przesmiewca <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Rachunki, jak obnizyc?
    Date: Thu, 08 Sep 2011 15:57:33 +0200

    Albercik <n...@g...pl> napisał(a):

    >Co do opłacalności zmywarki.. Zmywarkę "taką se" idzie kupić za ~1000zł
    >Średnio odpala się ją 1 raz dziennie. Zużywa powiedzmy max 25l wody.

    Podziel na 2.

    > Ile
    >zużywa do tego prądu to Ci nie powiem bo nie pamiętam, ale pewno nie
    >więcej niż 1KWh

    Mniej wiecej sie zgadza

    >Jak policzysz ile wody dziennie idzie Ci na zmywanie, to wyliczysz kiedy
    >Ci się ona zwróci(strzelam max 2 lata).
    >Koszt środków do zmywarki nie
    >jest znowu taki powalający, ja to bym potraktował jako koszt luksusu za
    >brak zmywania ręcznego.

    Koszt srodkow jest konkretny (jak podzielisz ilosc tab. na cene opakowania,
    to jedna tabletka wychodzi 40-50gr.) , srednio szacuje sie, ze jedno mycie to
    sumaryczny koszt lekko ponad 1zl. W ciagu roku wiec masz dodatkowo grubo ponad
    300zl za eksploatacja zmywarki. Piszesz o dwoch latach, zanim sie zakup zwroci.
    Twoj 1000 za zakup + 350 +350 = 1700 zl. Czy w ciagu 2 lat przy myciu recznym
    wydasz 1700 zl na wode, plyny do mycia naczyn i gabki? IMHO nie.
    (chociaz duzo zalezy jak kto myje recznie).
    Owszem, komfort tez kosztuje, ale watkotworca wspomnial o realnych
    oszczednosciach w portfelu a nic o wygodach.

    >Spłuczki... ja akurat mam "zepsute" spłuczki, zepsute w taki sposób, iż
    >aby wylać z nich wodę do klozetu, to trzeba cały czas guzik trzymać,
    >wiem że wystarczy jedną śrubkę podkręcić tylko, ale nie robię tego.
    >Nikomu nie chce się trzymać zbyt długo, więc wody leje tyle ile potrzeba
    >na spłukanie zawartości, po czym puszcza guzik.

    Ile metr szescienny wody zimnej kosztuje, zeby robic takie akrobacje?
    A wygoda? :)

    >Sprawdź czy czasem spłuczki Ci nie popuszczają wody, może tego nie być
    >widać na pierwszy rzut oka, najlepiej to nasyp troszeczkę pieprzu do
    >sedesu, będzie widać czy woda jakaś leci ze spłuczki. Przez taką
    >cieknącą spłuczkę całkiem sporo wody potrafi wylecieć.

    A to sie zgadza.

    >Nie pamiętam kiedy ostatnio kąpałem się w wannie, w zasadzie tylko
    >prysznic 1*dziennie. Pozostali domownicy podobnie.

    A tego to juz w ogole nie wiem :)