    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Rachunki, jak obnizyc?
    Date: Thu, 08 Sep 2011 16:58:15 +0200

    W dniu 08.09.2011 15:57, Przesmiewca pisze:

    > Koszt srodkow jest konkretny (jak podzielisz ilosc tab. na cene opakowania,
    > to jedna tabletka wychodzi 40-50gr.) , srednio szacuje sie, ze jedno mycie to
    > sumaryczny koszt lekko ponad 1zl. W ciagu roku wiec masz dodatkowo grubo ponad
    > 300zl za eksploatacja zmywarki. Piszesz o dwoch latach, zanim sie zakup zwroci.
    > Twoj 1000 za zakup + 350 +350 = 1700 zl. Czy w ciagu 2 lat przy myciu recznym
    > wydasz 1700 zl na wode, plyny do mycia naczyn i gabki? IMHO nie.
    > (chociaz duzo zalezy jak kto myje recznie).
    > Owszem, komfort tez kosztuje, ale watkotworca wspomnial o realnych
> [...]

    Ja kupuje proszek i osobno sól i nabłyszczacz. Proszek kosztuje coś
    jakieś ~30zł starcza na ~2mies. Sól grosze i jest na długo bo mam miękką
    wodę, nabłyszczacz 1l raz na ruski rok, dolewam ja mnie już naprawdę ta
    lampka denerwuje, nie odczuwam jakiegoś szczególnego dyskomfortu
    niebłyszczących naczyń. Szacuje koszt tych wszystkich środków niewiele(o
    ile) większy niż płynu do naczyń.

    Do kosztów zmywania ręcznego należy doliczyć też podgrzanie wody, w
    przypadku wątkotwórcy gazem.