    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Re:
    Date: Wed, 10 Nov 2010 12:08:07 +0100

    Użytkownik <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ibdsq5$7d8$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie wiem czy chcę zniszczyć podłogę poprzez ponowne rozebranie jej i
    > złożenie,
    > w dodatku mieszkanie jest umeblowane co utrudnia całą sprawę. Opcja
    > wycięcia
    > kątówką z piłą do drewna jakoś do mnie przemawia.

    Nie próbuj zakładać na kątówkę tarcz zębatych takich jak do pilarek
    elektrycznych do cięcia drewna. Nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie
    niebezpiecznie narzędzie powstanie które w ułamku sekundy potrafi uciać nie
    tylko palca ale i rękę czy nogę. Wystarczy że tylko raz zaczepi zębem o
    coś, wyskoczy a ty tego nie będziesz w stanie utrzymać w ręku.
    Jeżeli już, to załóż zwykłą tarczę ścierną i tnij powoli, tak aby jej nie
    przegrzewać nadmiernie gdyż przegrzana zwichruje się i rozsypie. Widziałem
    jak kawałek z rozerwanej tarczy z fleksa przebił na wylot płytę
    gipsowokartonową.\
    Można sprowobać jeszcze założyć taką tarczę która ma na swoim obwodzie
    niemal identyczne zęby jak piła łańcuchowa. Są takie w sprzedaży w rozmiarze
    125 ale dość drogie w okolicach stówy. Koniecznie tylko należy zmniejszyć
    obroty kątówki (fleksa) jezeli tniesz taką tarczą. Są takie kątówkiz
    wbudowaną regulacją ale jak nie masz takiej to można wydłubać taki regulator
    ze starego odkurzacza który miał regulację mocy lub zastosować odpowiednio
    mocny ściemniacz do oświetlenia. Ja coś takiego mam i przydaje się w wielu
    sytuacjach, np. przy polerce samochodu.

    Marek