eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRegulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczneRe: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
  • Data: 2011-11-24 21:17:47
    Temat: Re: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości grup

    > mamy jakieś sterowniki to stosowanie głowic termostatycznych jest pomyłką
    > z wyłączeniem sytuacji gdy mamy tyle kasy na eksploatację że ekonomikę
    > mamy w d.... a cenimy przede wszystkim komfort. Wtdy jak najbardziej.
    > wywalamy

    Możesz rozwinąć myśl ? Dlaczego utrzymanie stałej temperatury w
    pomieszczeniu nie jest dla ciebie jednoznaczne z ekonomiką grzania ?

    > sterownik, ustawiamy sobie temp. wody w układzie na 80 st C, głowice termo
    > żądaną temp wnętrza i niech to sobie chodzi do woli....

    Dla kotła niekondensacyjnego czy węglowego jest to optymalne dość
    ustawienie. Dla kondensacyjnego warto zmniejszać temperaturę do sensownego
    minimum.

    > Jeżeli mamy kocioł stałopaliwowy lub taki przy którym należy utrzymywać
    > stałą temperaturę wody w obiegu a paliwo jest relatywnie tanie to
    > stosowanie i sterowników i głowic ma sens.

    Mam kocioł na paliwo stałe (dolnego spalania) i na gaz (ziemny,
    kondensacja). Przy cenie węgla z dostawą 700zł / brutto mam w obu
    przypadkach te same koszta. Tanie paliwo to dziś już chyba tylko uszkodzone
    palety albo podkłady kolejowe.

    > Sterowniki pokojowe i głowice działają gdy temperatura wewnątrz
    > pomieszczenia się zmieni czyli post factum. Najpierw zmienia się
    > temperatura, potem następuje zadziałanie regulatora.

    W murowanym budynku, regulując głowicami, nie zauważam wahań temperatury
    większych niż pół stopnia. Wątpię by sterowanie pogodowe dało lepszy efekt,
    bo więcej zaburza włączenie żelazka czy PC niż zmiana temperatury na
    zewnątrz.