eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRegulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczneRe: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
  • Data: 2011-11-24 21:59:29
    Temat: Re: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "suma" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jalkmf$sak$1@node2.news.atman.pl...
    > 1. Na kotle ustawiona stała temperatura grzania wody (np. 55*), a na
    > grzejnikach zamontowane elektroniczne głowice termostatyczne odpowiednio
    > zaprogramowane na cały tydzień.

    Ja tak mam, tylko, że mam temp. 65*C w obiegu CO i regulator pokojowy.
    Kocioł gazowy, atmosferyczny, niekondensacyjny. Kilka lat prowadziłem
    statystyki w excelu i wychodzi, że kotły atmosferyczne mają największą
    sprawność w okolicach mocy maksymalnej. :-)
    Dodatkowo na noc i w południe mam obniżoną temp., dopiero od 15 do 21 mam
    temp. 21*C, na noc 19*C. Przy temp. na zewnątrz ok. 0*C kocioł potrzebuje
    jakieś 30min, żeby osiągnąć temp. 21*C z temp. 19*C (histerezę mam ustawioną
    na 0,25*C). Jakbym miał pogodówkę, to pewnie przy 0*C miałbym w obiegu ok.
    40-45*C a przy takiej temp. dogrzanie pokoju z 19 do 21*C trwaloby "wieki".
    :-)
    Straty energii w budynku zależą od różnicy temp. wew. i zew., a więc im
    temp. w środku niższa to straty mniejsze.

    > 2. Kocioł ze zmienną temperaturą w obiegu + regulator pogodowy. Do tego J
    > jeszcze niby stosuje się regulator pokojowy, ale jaki jest tego sens skoro
    > i tak wszyscy stosują głowice termostatyczne?

    Jak masz kocioł kondensacyjny to ekonomiczne jest utrzymywanie jak
    najniższej temp. w obiegu CO, co też czyni regulator pogodowy. :-)