eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRegulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczneRe: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
    Date: Thu, 24 Nov 2011 23:36:15 +0100

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:jamccm$qsi$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości grup

    > Możesz rozwinąć myśl ? Dlaczego utrzymanie stałej temperatury w
    > pomieszczeniu nie jest dla ciebie jednoznaczne z ekonomiką grzania ?

    Bo ludzka gł.....znaczy niekompetencja jest nieograniczona. Osobiście
    widzialem dziesiątki jeśli nie setki przypadków gdy w jednym pomieszczeniu
    mamy sterownik kotła ustawiony na jakąśtam temperaturę i gowice na
    grzejnikach na znacznie niższą. Kocioł goni by osiągnąć to co "każe"
    sterownik ale grzejnik nie pozwala bo tłumi go głowica. Ciepło z gazu idzie
    w komin, pieniądze do gazowni a klient rozpacza że drogo i bez efektu. Nie
    jest dziwne: instalator naciągnął klienta i na sterownik i na głowice,
    klient nie wie jak pożenić jedno z drugim bo nie ogarnia tak prostej sprawy
    (panie, ja nie moge się znać na wszystkim) i tracąc kasę klnie na czym świat
    stoi i wyklina instalatorów

    Inny przykład. Jeden z drugim nuworysze pobudowali domy z ogrzewaniem
    podłogowym i kotłami gazowymi. Sterowniki pokojowe. Dzień 22 stopnie, noc
    17. Kocioł wariuje bo przy bezwładności podłogówki "zrobić" taką różnicę to
    rurki musiałyby być co 2 cm chyba. Klną jak cholera że ich firmy naciągnęły
    na ogrzewanie podłogowe a to nadroższe ogrzewanie na świecie... Myśleli
    biedacy że tym można jak konwektorem - w 15 minut zmienić diametralnie
    temperaturę w całym domu. Tłumaczenie że tak nie jest dociera bardzo
    powoli - oni całe życie mieli grzejniki i można było zmieniać. Tu ktoś im
    sprzedał podłogówkę ale tłumaczenie o bezwładności, akumulacyjności brzmi
    dla nich jak zaklęcia szamana w swahili.

    > Dla kotła niekondensacyjnego czy węglowego jest to optymalne dość
    > ustawienie. Dla kondensacyjnego warto zmniejszać temperaturę do
    > sensownego minimum.
    ale z tym się zgadzam, tyle że w kotle gazowym, olejowym lub elektrycznym
    należy albo się zdacydować co reguluje temperaturę: sterownik czy głowice,
    albo umieć używać jednego i drugiego razem i kontrolować czy np dzieciaki
    nie poprzestawiały głowic bo to już straty.

    Ze względy na charakterystykę kotła węglowego (bezwładność, konieczność
    utrzymania stałej temperatury wody) sterowanie głowicami jest skuteczne i
    tanie bo nie można tego robić samym kotłem. Taniość paliwa wyjdzie nam w
    porównaniu np 10 godzin stałego palenia w kotle węglowym co jest stanem
    normalnym i 10 godzin stałego palenia w kotle gazowym co się praktycznie nie
    zdarza.

    > Mam kocioł na paliwo stałe (dolnego spalania) i na gaz (ziemny,
    > kondensacja). Przy cenie węgla z dostawą 700zł / brutto mam w obu
    > przypadkach te same koszta. Tanie paliwo to dziś już chyba tylko
    > uszkodzone palety albo podkłady kolejowe.

    tanie paliwo to dziś jeszcze miał i owies. U nas na Śląsku można też zwykły
    węgiel orzech lub kostkę kupić w cenie 300 zł / t. Nie mówię że oficjalnie i
    całkiem legalnie ale można. W moim mieście - praktycznie na każdej ulicy. Są
    naprawdę fajne i niedrogie kotły w których można palić wieloma paliwami i od
    dołu i od góry. W tym tygodniu np instalowałem klientowi takie cacko. Hula
    aż miło, i aż szkoda że użytkownik będzie w nim palił tylko węglem bo ma
    deputat 6 t węgla na rok. Jestem ciekaw rzeczywistej stałopalności na miale
    a nie mam możliwości by poeksperymentować.