  • Data: 2023-11-11 02:55:15
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, November 10, 2023 at 3:54:56 p.m. UTC-6, Myjk wrote:
> [...]
    > niej wykipię albo przypalę, a nie korzystam w indukcji z boostera. Jeśli to
    > samo chcę osiągnąć na gazie, to muszę przewymiarować gaz w stosunku do
    > wielkości gara. Najmniejszy palnik gazowy używam tylko gdy muszę podtrzymać
    > "pyrkanie", w przeciwnym razie, i to jest 90%, używam największych
    > palników. Jak chcę dobrać palnik do garnka to mijają wieki zanim się
    > zagrzeje, a ścianki garnka i tak są parzące, co tylko pokazuje ile strat
    > idzie bokiem. Jeśli twierdzisz inaczej, to znaczy że w życiu z indukcji nie
    > korzystałeś -- może ze zwykłej grzałki, ceramicznej stąd te absurdalne

    Zdefiniuj jaka jest roznica w tym aspekcie miedzy indukcja a ceramika czy stara plyta
    grzejna elektryczna. Poza szybkoscia grzania bo elektryka starej daty byla wolna
    okrutnie (duza bezwladnosc),
    Ale w aspekcie brudzenia nie powinno byc roznic.
    Na elektryce gotowalismy od dawna, potem gaz potem znowu elektryka.
    Wiecej problemow z brudem tluszczem bralo sie z tego co bylo gotowane a nie na czym.

    Najbardziej sie zdziwilem jak w szopie gdzie byl tylko elektryczny piec i gotowane
    byly glownie kartofle i sruta zbozowa sciany i sufit byly tluste. Bez gazu, same
    rosliny nie tluste. Da sie.

    > Jak może powodować, przy tak ogromnej konwekcji od płomienia, że coś wróci
    > go garnka (zresztą co to za przyjemność jeść przypalony tłuszcz, kurz

    https://www.youtube.com/watch?v=oEkiDsVGr9c
    Tak jak tu.

    Zreszta ta konwekcja w dobrze dopasowanym garnku nie bedzie az taka duza.

    > etc.), skoro nawet przy małym gazie można się oparzyć, albo wręcz opalić
    > włochy na dłoni, trzymając łapę z boku garnka na gazie.

    Za maly garnek.

    > Przy takiej dużej konwekcji okap wszystkiego nie wciągnie.

    Wciagnie, usiadz i poobserwuj co sie z para dzieje. Tyle ze wiele okapow jest po
    prostu za plytkich a ludzie nie odklapuja tego dodatkowego daszku.

    > Ja widzę kosmiczną różnicę.

    To nie znaczy ze roznica bierze sie z tego co myslisz.