  • Data: 2009-12-22 15:39:28
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Adam" napisał:
    > Ale czepiasz się tak z czepialstwa, czy po prostu zaoszczędzileś na
    > wentylacji i zostawiłeś grawitacyjną, a teraz dorabiasz ideologię? :O)
    > Mam Renovent HR, nie jest to 'złom', 1 bieg to 95, drugi koło 180 a trzeci
    > chyba 270 m3/godz - mogę się mylić, sprawdzę po przyjściu do domu. Za
    > całość wentylacji mechanicznej - projekt, wykonanie, rekuperator
    > zaplaciłem 14tys pln (03.2008), uważam to za cenę bardzo wyważoną a nawet
    > niską.

    czepiam się tylko gadek typu: każda sroka sfujogonek chfali, tobie jest
    dobrze, a ktoś napisze3 że ma pałac i to jest dopiero konfort, a inny
    napisze że jest bezdomny, mieszka w lesie na świerzym powietszu, nie ma
    żadnych rekuperatoruf i dopiero ma swierze powietsze i konfort:O)

    więc u ciebie wychodzi że kupiłeś 3 razy większy złom (blacha to złom jaby
    coś:O) niż potrzebujesz, w domyśle musiałęś zpłacić ze tszy razy więcej, ale
    skoro ciebie stać to problemu nie ma:O)

    > Jedyny minus jaki zauważyłem w wetnylacji mechanicznej to za suche
    > powietrze - ale tu też częste używanie kominka ma swój udział. W każdym
    > razie nawilżacz został jeszcze z mieszkania w bloku, i czasami używamy.

    a jaką masz wilgotność?:O)
    ja tam żadnej przyczyny nie widzę żeby wentylacja mechaniczna miała bardziej
    wysuszać powietrze niż grawitacyjna, bo niby z jakiej przyczyny?:O)
    zimą powietrze na na zewnątsz jest zawsze suche bo zimne, zdrowemu
    człowiekowi to nie przeszkadza, bo każdy zdrowy człowiek ma rekuperator w
    nosie z odzyskiem ciepła i wilgoci, ale kto jest dzisiaj zdrowy?:O)
    tak więc jeśli suche zimne powietrze ogrzejesz w domu to jego wilgotność
    jeszcze spadnie, ale to nie wina wentylacji, tylko ogrzewania:O)
    być może problem jest taki że gdy miałeś wentylację grawitacyjną, to jej
    przepływ był tak mały że powietrze nie nadążało się wysuszać?:O)
    skoro ci tą wentylację za taaaką kasę zaprojektowali to teraz weź ich
    opiernicz że ci nie zrobili w kanale nawiewowym (za reku) miski na wodę,
    ktura to naturalnie parując by wyrównywała wilgotność do normy, moze firma
    ci tą miske doprojektuje za odpowiednią opłatą, ale już dolewać wody
    będziesz musiał sam:O)