  • Data: 2009-12-22 16:02:49
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> napisał w wiadomości
    news:hgqq1g$ekb$3@nemesis.news.neostrada.pl...

    > więc u ciebie wychodzi że kupiłeś 3 razy większy złom (blacha to złom jaby
    > coś:O) niż potrzebujesz, w domyśle musiałęś zpłacić ze tszy razy więcej,
    > ale skoro ciebie stać to problemu nie ma:O)

    Kupiłem najmniejszy reku z możliwych. 3stopień jest czasami potrzebny, tak
    jak juz wczesiej pisałem - uruchomilem go może 2-3 razy (najczęściej przy
    kuchennych niepowodzeniach...)

    > a jaką masz wilgotność?:O)

    Najniższa jaką zmierzyłem to było 32%, teraz oscyluje w granicach 40-45,
    czyli dla mnie już akceptowalnej.

> [...]
    > bardziej wysuszać powietrze niż grawitacyjna, bo niby z jakiej
    > przyczyny?:O)
    > zimą powietrze na na zewnątsz jest zawsze suche bo zimne, zdrowemu
    > człowiekowi to nie przeszkadza, bo każdy zdrowy człowiek ma rekuperator w
    > nosie z odzyskiem ciepła i wilgoci, ale kto jest dzisiaj zdrowy?:O)
    > tak więc jeśli suche zimne powietrze ogrzejesz w domu to jego wilgotność
    > jeszcze spadnie, ale to nie wina wentylacji, tylko ogrzewania:O)
    > być może problem jest taki że gdy miałeś wentylację grawitacyjną, to jej
    > przepływ był tak mały że powietrze nie nadążało się wysuszać?:O)

    Grawitacyjną miałem w bloku, w sezonie grzewczym też korzystałem z
    nawilżacza.

    > skoro ci tą wentylację za taaaką kasę zaprojektowali to teraz weź ich
    > opiernicz że ci nie zrobili w kanale nawiewowym (za reku) miski na wodę,
    > ktura to naturalnie parując by wyrównywała wilgotność do normy, moze firma
    > ci tą miske doprojektuje za odpowiednią opłatą, ale już dolewać wody
    > będziesz musiał sam:O)

    Ale nie rozumiem dlaczego za 'taaaką kasę'? Policz ile wydasz na kominy do
    grawitacji i to wystarczy. Oczywiscie kominy możesz ze szwagrem wymurować z
    odpadów :)

    Adam