  • Data: 2009-12-22 17:44:24
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Adam" napisał:
    > Kupiłem najmniejszy reku z możliwych. 3stopień jest czasami potrzebny, tak
    > jak juz wczesiej pisałem - uruchomilem go może 2-3 razy (najczęściej przy
    > kuchennych niepowodzeniach...)

    i to jest sedno problemu, kupiłeś bo nie miałeś wyboru, czyli słono
    przepłaciłeś i w tym miejscu niestety trzeba przyznać rację tym wszystkim co
    twierdzą że mechaniczna z odzyskiem się nie opłaca:O(

    > Najniższa jaką zmierzyłem to było 32%, teraz oscyluje w granicach 40-45,
    > czyli dla mnie już akceptowalnej.

    więc co nażekasz że wysusza?:O)

    > Ale nie rozumiem dlaczego za 'taaaką kasę'? Policz ile wydasz na kominy do
    > grawitacji i to wystarczy. Oczywiscie kominy możesz ze szwagrem wymurować
    > z odpadów :)

    ale ja doskonale wiem ze porządna grawitacyjna jest o niebo droższa od
    mechanicznej, jest tak droga że jeszcze w zyciu u nikogo jej nie spotkałem,
    dlatego z oszczędności buduje sie pseudograwitacyjną:O) jedna i druga ma
    wady i zalety:O)
    problem w tym że zamontowałeś odzysk ciepła, a zapłaciłeś tyle że
    prawdopodobnie nie kalkuluje się to ekonomicznie, widzisz nie każdego stać
    na to żeby przepłacać jak ciebie:O)