  • Data: 2010-01-01 17:10:05
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: zbooY <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Gru 2009, 10:51, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Nie masz kotla to czym grzejesz?

    PC, prad

    > Agregatem to mozna sobie pare godzinek pokrecic, jak wyjdzie ze trzy doby to
    zaczyna sie
    > problem.

    a kiedy ostatnio 3 doby nie miales pradu?
    mozesz d o d a t k o w o miec swoje niezalezne zrodlo pradu a docelowo
    to dodatkowe jako jedyne

    > Zeby d..pa nie zmarzla to i koze bys podlaczyl nie tylko w garazu. Po
    > wszystkim mozna wyniesc i nie marznac w miedzy.

    to jak jest mus to mozna sobie http://www.allegro.pl/item863305268_promiennik_gazow
    y_reduktro_waz_okazja.html
    do gazowych nagrzewnic nie potrzeba komina ani pradu :-)

    > Pewnie ze warto ale tu strasza ze wilgoc, smrod i bol glowy, a to nie tak.

    wilgoc jest przy grawitacyjnej jak ktos ja zatyka zima bo uchodzi
    cieplo... bo nie rozumie zasady grawitacyjnej ale rozumie straty
    ciepla :-)
    a bol glowy masz ze straty ciepla ;-)

    > Przy okazji takich rozmow mam wrazenie, ze my mieszkamy w czym innym a moze
    > gdzie indziej. Ja zdaje sie mieszkam na powierzchni bo nigdy tlenu nigdzie
    > mi nie zabraklo, a zwolennicy mechaniczni zapomnieli jak do tej pory
    > przezyli i uwazaja, ze bez tego sie nie da. Chyba mieszkacie pod ziemia.

    a kto mowi, ze Ci tlenu zabraklo, a wlasnie pamietamy jak zylismy,
    oczywiscie ze sie da
    to nie ma nic wspolnego z mieszkaniem pod ziemia

    > Tansze okna?? Nieee, nie mow ze dales sobie wcisnac kit w fixami?? :-)))

    nie we wszystkich, poza tym nie trzeba wszedzie rozwiernouchylnych i
    cudow z napowietrznikami, tansze okucia
    a na przyszlosc to wrecz mozna i z parapetow porezygnowac :-) skoro
    grznie podlogowe i fix :-)

    salonowo-jadalniano-tarasowo-ogrodowe to oczywiscie otwieralne bo nie
    bede lazil naokolo ale reszta? a przynajmniej niektore na parterze
    zbedny wydatek na super hiper okucia do otwierania

    > No bez tych zadna mrowka na okolicznej wisni zyc nie bedzie.

    a wiesz co to przeciag? a ile razy wracasz zanim wyjdziesz sprawdzic
    czy ktores okno nie jest zbytnio otwarte?
    a jakies deszcze? wiatry

    > Cisza?? Jak bym mieszkal na Marszalkowskiej w Warszawie to moze i tak, ale
    > tam domow sie nie stawia.

    czy tylko Twoje sie liczy - dyskusja na zasadzie, jak Mankowi nie
    potrzebne to i innym nie potrzebne
    uzasadniasz dlaczego nie zrobiles ale to nie jest miara dla innych

    > Koszt pradu i filtrow??

    a koszt wiekszego sprzatania, kurzenia, cena komfortu
    wentylator ma od 20W do 100W - 350-1200PLN/rok ale jesli masz wlasne
    niskomocowe zrodlo pradu?

    > O to na pewno. Caly czas mysla jak od nas kase wyciagnac. :-))

    ja wole w to niz w lepsza fure, juz to pisalem
    ale nie mierz swoja miara, co kto lubi, to sa tylko argumenty
    nie tylko ekonomia sie liczy

    > Piszesz o oszczednosciach na oknach a gwc, ogrodow zimowych nie liczysz??
    > :-)

    gwc jest poza budynkiem, mozesz to dorobic za 10lat, do grawitacyjnej
    juz nic nie dorobisz a bys mial duzy remont jakbys chcial cos zmieniac
    w tej materii

    > zamiast kominka wole sie nastrojowo wyspac a po to jest
    >
    > Szczerze to nie slyszalem zeby kominek nie dawal sie komus wyspac, raczej
    > odwrotnie.

    odwracasz kota ogonem, mowie, ze lepiej miec mechaniczna niz
    inwestowac w kominek, co kto lubi
    bo mowisz o argumentach ekonomicznych
    po prostu poszedles w inna strona ze swoimi potrzebami ale inni wola
    co innego

    a wogole fajny to jest kominek grill na tarasie a nie bezposrednio w
    salonie, czysciej, cieplo mozesz odzyskac, no tu jest potrzebny komin
    a te 2 miesiace w roku po prostu nie korzystasz jak nie musisz
    a z 3 strony mozesz w upalne lato tez sobie popalic w nocy, ale to juz
    przy nastepnym domu ;-)

    >No ale widze, ze Ty juz wszystko wiesz, nic Cie nie zaskoczy,
    > prad bedzie zawsze, cala reszta tez.

    nie wiem o jaka cala reszte chodzi, prad jest kluczowy i dlatego
    rozwijaja sie niezalezne zrodla pradu: wiatr, slonce, agregat,
    energooszczedne urzadzenia, oszczednosci zmiany zwyczajow, pralki/
    zmywarki na ciepla wode itp, COP itd

    > mam cztery kominy.

    kominy czy otwory?

    > Bida?? Jakos zyjesz, pewnie nie ledwo skoro tu piszesz i dom budujesz.

    no bida, musisz otwierac okna, ja nie musze :-)

    > 0,5/h? Brak jakos spojnosci zrodel widze, bo podaje sie i 4 wymiany.
    > Niewazne.

    nie wiem gdzie czytasz i z kim rozmawiales o mechanicznej ale tu
    musisz doczytac, powyzej 1 wymiany to juz mocne przewymiarowanie, moze
    4 wymiany sa dla jakish hal sportowych z duza widownia ;-)

    > Zrob to samo dzialanie nie uwzgledniajac sprawnosci i jeszcze raz zastanow
    > sie nad wynikiem.

    nie rozumiem, jakas sprawnosc musze przyjac, mam przyjac 1?
    nie wiem jak policzyc straty na chlodzie latem, nie chce mi sie myslec
    o tym
    mam bypass i sie nie martwie

    > I pomyslec ze ludzie do dzis tak maja. Jak oni zyja??

    ale nikt nie mowi, ze nie mozna bez mechanicznej, mowa jest tylko o
    tym co ona daje i ze nie jest taka droga jak sie wydaje
    to nie sa argumenty przeciwko a wrecz za :-)

    > A co to za porownanie?? :-)

    ekonomiczne, dodatkowe, subiektywne itp
    co kto lubi

    > Jak zsumujesz te szacunkowe oszczednosci ktore sam cytowales to wychodzi, ze
    > w sezonie grzewczym nie powinienes przekraczac rachunkow 1000zl. Nie
    > zastanawia Cie to?? Znasz kogos kto tak ma??

    normy dla pasywnego mowia o calkowitym rocznym zapotrzebowaniu na
    energie, ale niech bedzie, mowmy o samym grzaniu w sezonie
    grzewczym ;-)
    http://www.isomax.com.pl/index2.php

    > Nie centralnym tylko Rainbow, centralne to sam mam.

    e no jak bedziemy tak dyskutowac, ze rekuperator to taki sam kit jak
    Rainbow to z mojej strony EOT
    takich argumentow nie przeskocze, zreszta ty wybrales a inni sobie
    skalkuluja

    pozdrawiam

    z.