    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator
    Date: Thu, 30 Oct 2014 14:04:02 +0100
    <m2rev2$phe$1@node1.news.atman.pl> <m2rfg6$fpk$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <m2sspg$81e$1@node1.news.atman.pl> <m2t1ea$cto$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@n...com> <m2t5sf$hna$1@node1.news.atman.pl>
    <m2t8tj$7fu$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2014-10-30 12:54, Pete pisze:

    > Odwracasz kota ogonem. Pisałeś że jak stać na dom, to stać na rekuperator.

    To przeciez nie jest jakis problem do gloryfikacji. Ale uwazam, ze jak
    kogos stac na to zeby wyjac z kieszeni te powiedzmy 200 - 300 tysi to i
    na rekuperator wyluska oszczedzajac przeciez na kominach o czym
    zapominac nie wolno.

    > ALe ich uzasadnienie od ciebie pochodzi. Ja nie potrzebuję aż tego
    > rodzaju stymulacji, żeby uznać coś za potrzebne.

    Wiec co Cie przekona w calkowicie przezroczystych systemach o ktorych
    nawet nie pomyslisz kiedy sie juz wprowadzisz?

    > To tylko kwestia ustalenia granicy rzeczy koniecznych i zbędnych. Każdy
    > osobnik ma ją na innym poziomie.
    > Ergo nie ma sensu wykazywać komuś, co mu jest zbędne w życiu.

    I slusznie. Dowolnosc konfiguracji jakas jest i niech kazdy robi jak
    chce. Pytanie jednak jakies bylo i starajmy sie do niego ustosunkowac.
    Trudno na podstawie subiektywnej granicy ponoszenia trudnych do
    uargumentowania kosztow mowic komus, ze to sie oplaca. Jak ktos chce
    miec suche reczniki w mig, wentylowana garderobe to inaczej jak
    wentylacja mechaniczna tego nie zrobi. Ale czy to w ogolnie pojetych
    kosztach bedzie tansze? Smiem watpic, bo ta ilosc pompowanego powietrza
    musi kosztowac.

    > I tu dochodzimy do sedna. Bo nie używałeś tego sprzętu na codzień, ale
    > oczywiście masz wypracowaną opinię.

    Znaczy mam kupic, pouzywac i dopiero miec zdanie?
    Przeciez na jakiejs podstawie podejmuje sie decyzje czy dany wybor jest
    dla mnie dobry czy nie. Znow myslisz, ze jak ktos nie ma Apple to go nie
    stac? To co mam jest dla mnie dobre, spelnia moje oczekiwania i
    calkowicie je zaspokaja. Nie widze sensu kupowania czegos kilka razy
    drozszego zeby robilo dokladnie tyle samo a przy tym powodowalo dziwne
    ograniczenia kompatybilnego tylko ze soba systemu, do ktorego durny
    kabelek moze kosztowac nie dajace sie racjonalnie wytlumaczyc pieniadze.

    > Niestety ale to już jest pokłosie naszego narodowego zwyczaju. Gdyby
    > większość społeczeństwa było stać na sprzęt apple, nie byłoby takiego
    > zacietrzewienia, łatek 'lans' i 'szpan' itp. przyszywanych przez
    > osobniki, któryych najzwyczajniej nie stać i próbują podbudować swoje ego.

    A ja zauwazylem cos zupelnie odwrotnego. :-)
    Nie, ze to jakas norma, ale bardzo czesto najnowsze iphony maja wlasnie
    ci ktorych na to nie stac. Kupuja je w abonamencie trzycyfrowym na trzy
    lata, albo w Mediamarkt na 36 rat. :-) Trudno to zrozumiec i stad teksty
    o lansie. Osobiscie nie znam chyba zadnego swiadomego uzytkownika Apple,
    za to Iphonowcow kilku sie zbierze.

    > A tak naprawdę, sprzęt ten świetnie służy do tego, do czego został
    > stworzony. Bez dodawania do tego ideologii.
    > A ponieważ mam osobiste doświadczenia i z iP oraz różnego rodzaju
    > telefonami z androidem, to mam porównanie. I szczerze, to iP jest sporo
    > z przodu.

    Moze i tak o ile ktos czuje potrzebe korzystania z dobrodziejstw typu
    chmura, lokalizacja itp. Jednak to nie ja. Staram sie by starczaly mi
    podstawowe rozwiazania. Android co prawda nie jest doskonaly, ale jako
    jedyny daje mi wzgledna dowolnosc w korzystaniu nie tyle z telefonu co z
    urzadzenia prawie jak z komputera. Wiec dla mnie Apple ze swoja polityka
    za androidem jest daleko w tyle. :-)

    > A co z oknami? Sypialni, łazienki, pralni nie wietrzysz? Czy też masz
    > moskitiery?

    Mniej wiecej po jednej w pomieszczeniu mieszkalnym i lazienkach. Okna sa
    duze, dzielone na dwa i w jednej polowce moskitiera. Zwykle uchylone sa
    latem.

    Pozdro.. TK