  • Data: 2014-11-04 12:44:05
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 4 Nov 2014 12:07:15 +0100, Ergie

    > Ghost trolował wyśmiewając "podobanie się" a nie funkcjonalność.

    W pewnym sensie rozumiem to przeniesienie, bo to jak tłumaczenie nałogowego
    palacza, że lubi smak papierosów. :P Innymi słowy, nie rozumiem jak może
    się podobać rzecz, która nie jest funkcjonalna. Tzn. mnie się oczywiście
    skosy podobają w sensie takim że stwarzają "przytulność", bo znacznie
    pomniejszają pomieszczenie, inaczej się światła układają, ale w życiu
    takiego domu do mieszkania na co dzień sobie nie wybuduję (chyba, że będę
    zmuszony).

    > Co chwilę na FB (albo innym portalu służącym do uzewnętrzniania) ktoś się
    > skarży na jedzenie, ubranie, telefon komórkowy itd. Jakoś nie widzę
    > zatrzęsienie osób skarżących się na skosy :-)

    Ja widzę i słyszę więcej głosów przeciw skosom i coraz więcej "kostek"
    rosnących. Ludzie powoli, ale w końcu odchodzą od dachów wielospadowych.
    Często idzie to powoli, bo warunki nie pozwalają na wybudowanie czegoś
    odmiennego. Sam trzęsę portami czy mi pozwolą kostkę postawić, bo w koło
    same "góralskie" chaty.

    > Dokładnie! Ale mnie chodzi o wnętrze. Sypialnia ze skosami jest w moim
    > odczuciu bardziej "przytulna".

    To też kwestia aranżacji. Można sobie na prostym suficie zrobić "bale"
    drewniane co obniży sufit i też się zrobi "przytulnie".

    > Nie przekonają, bo niby do czego?

    Nie przyznają się, że wydali kupę kasy na swój wymarzony dom, który jest
    upierdliwy nie tylko w umeblowaniu (tego jeszcze na fali ekstazy budowy nie
    zauważą) i użytkowaniu.

    > Ja raczej obserwuję przeciwny trend. Ludzie nadbudowują "kostki" dorabiając
    > skośny dach, albo zamieniając kopertowy na dwuspadowy. A od czasu zawalenia
    > się hali w Katowicach ten trend się nasilił - bo ludzie nagle sobie
    > uświadomili że płaskie dachy trzeba czasem odśnieżać.

    Ale, już o tym raz pisaliśmy -- kostka nie musi mieć płaskiego dachu. Może
    mieć dach kopertowy. Ja tak zwieńczyłem właśnie swojego kloca.

    > Owszem źle zaprojektowany dom z dachem wielospadowym jest trudniejszy w
    > umeblowaniu, czasem jest problem by w łazience zmieścić prysznic itp., ale
    > jeśli ktoś świadomie decyduje się na taki projekt to można wszystko tak
    > ułożyć by te wady były niedostrzegalne natomiast wyeksponować zalety jak np.
    > możliwość zrobienia okien dachowych _nad_ klatka schodową, Skosy też
    > znacząco poprawiają akustykę. Szczególnie gdy są dwa. Dlatego świadomi
    > melomani i kinomaniacy robią sobie salę RTV na poddaszu a nie w piwnicy.

    Ze 2-3 lata temu podchodziłem do tematu -- życia by mi nie starczyło żeby
    wszystko zrobić jak należy. Patrząc na projekty, "specjalistom" bym tego
    tym bardziej nie zlecił.

    --
    Pozdor Myjk