  • Data: 2014-11-04 14:18:16
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:183449qsz0jrh$....@m...org...

    > W pewnym sensie rozumiem to przeniesienie, bo to jak tłumaczenie
    > nałogowego
    > palacza, że lubi smak papierosów. :P Innymi słowy, nie rozumiem jak może
    > się podobać rzecz, która nie jest funkcjonalna.

    Ale skosy nie muszą być niefunkcjonalne. Naprawdę :-)

    > Tzn. mnie się oczywiście
    > skosy podobają w sensie takim że stwarzają "przytulność", bo znacznie
    > pomniejszają pomieszczenie, inaczej się światła układają, ale w życiu
    > takiego domu do mieszkania na co dzień sobie nie wybuduję (chyba, że będę
    > zmuszony).

    A ja całkowicie świadomie i dobrowolnie taki sobie wybudowałem po tym jak
    mieszkałem w domu ze skosami, domu bez skosów i dwóch mieszkaniach bez
    skosów.

    > Ja widzę i słyszę więcej głosów przeciw skosom i coraz więcej "kostek"
    > rosnących. Ludzie powoli, ale w końcu odchodzą od dachów wielospadowych.

    Nie zrozumieliśmy się. Ja też jestem przeciwnikiem dachów wielospadowych -
    bo to rzeczywiście bywa kłopotliwe w meblowaniu a i często wiąże się z
    dodatkowymi słupami które trzeba "chować" w ścianach działowych. Mam dach
    dwuspadowy - bez koszy, bez lukarn i innych potencjalnie problematycznych
    elementów.

    > Często idzie to powoli, bo warunki nie pozwalają na wybudowanie czegoś
    > odmiennego. Sam trzęsę portami czy mi pozwolą kostkę postawić, bo w koło
    > same "góralskie" chaty.

    U nas MPZP przewiduje dach albo płaski albo dwuspadowy (zakaz kopert) i od 5
    albo 6 lat gdy tam kupiłem działkę i śledzę okolicę nie powstał ani jeden
    dom z dachem płaskim.

    > To też kwestia aranżacji. Można sobie na prostym suficie zrobić "bale"
    > drewniane co obniży sufit i też się zrobi "przytulnie".

    Nie zrobi bo to nadal będzie prostopadłościan tyle że z balami pod sufitem.
    Owszem można takie wnętrze ładnie urządzić w stylu klasycystycznym dodając
    jakieś gzymsiki, ale szczerze powiedziawszy taki styl odpowiada mi w salonie
    czy kuchni a nie w pokojach małych dzieci.

    > Nie przyznają się, że wydali kupę kasy na swój wymarzony dom, który jest
    > upierdliwy nie tylko w umeblowaniu (tego jeszcze na fali ekstazy budowy
    > nie
    > zauważą) i użytkowaniu.

    Skąd to założenie że "jest" upierdliwy? Jak architekt kiepski to oczywiście
    _może_ być, ale ale wcale nie musi.

    > Ale, już o tym raz pisaliśmy -- kostka nie musi mieć płaskiego dachu. Może
    > mieć dach kopertowy. Ja tak zwieńczyłem właśnie swojego kloca.

    Nie gniewaj się, ale to ja już wolę kostkę nawiązującą do modernizmu niż
    kostkę zwieńczoną kopertą - taki kształt jest dla mnie bezpłciowy a jeszcze
    jak ma od frontu symetrycznie 4 okna to już zupełnie mnie odrzuca. Ale to
    oczywiście sprawa gustu - każdy ma swój i rozumiem że komuś może się podobać
    coś innego.

    > Ze 2-3 lata temu podchodziłem do tematu -- życia by mi nie starczyło żeby
    > wszystko zrobić jak należy.

    ???

    > Patrząc na projekty, "specjalistom" bym tego
    > tym bardziej nie zlecił.

    Chcesz mieć coś zrobione dobrze - zrób to sam!

    Pozdrawiam
    Ergie