  • Data: 2016-09-21 09:34:09
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 20 Sep 2016 13:04:07 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Nie oplaca sie, nie jest w stanie zamortyzowac sie.
    > Rekuperator montuje sie tylko dla zwiekszenia komfortu.

    Czyli jednak nic nie zrozumiałeś, biedaku.

    Po twojemu, na chłopski rozum. Jak sobie nie zamontuję sugerowanej przez
    ciebie wątpliwej wartości ozdobnika w postaci śmierdzącego, brudnego,
    dodatkowo generującego straty cieplne kominka, który mnie ma rzekomo
    ratować w mrozy przed niedowymiarowanym źródłem ciepła, wartego 4-8+ tys.
    zł, a w zamian za to kupię rekuperator o tej wartości to z miejsca mi się
    "zamortyzuje". :>

    Względnie kupię słabsze i tańsze źródło ciepła, bo rekuperator zmniejszy mi
    potrzebną moc maksymalną, dzięki czemu odbiję sobie na zakupie. I różnica
    to nie jest poniżej 1000 zł, bo 2kW w szczytowej przekłada się na 3-4kW
    nominalnej, szczególnie przy PC PW o których pisałem (nieliczni zapewne
    przez przypadek pominęli ten szczegół i smarują o PC GW). Przy gruntówkach
    natomiast należy kupić nie tylko mocniejszą pompę (co przyznaję szczególnej
    różnicy nie robi), ale także dobudować te 2kW wymiennika, co przy poziomym
    robi kolejne ~2tys. zł, a przy odwiertach jeszcze więcej. Niektórym się
    znowu zapomina o takich "szczegółach".

    Wentylacja Grawitacyjna -- mam, używam, jest sprawna, w zimie aż za bardzo,
    w lecie niestety praktycznie wcale i trzeba komary i muchy wpuszczać by się
    nie udusić -- jest CHUJOWA i w życiu więcej domu z takim systemem nie
    wybuduję. Podobnie jest z kominami i kominkami.

    WM z rekuperacją, w przypadku domów energooszczędnych ogrzewanych prądem/PC
    _JEST_ _OPŁACALNA_ i zwraca się już na starcie. Ale są tacy cyrkowcy, co do
    pieca na "eko"syfek montują rekuperację (przerobioną z WG). Bywa.

    --
    Pozdor
    Myjk