    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator dla każdego.
    Date: Thu, 2 Feb 2012 14:59:58 +0000 (UTC)

    jachoska <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A jaki konkretnie na te 80m2? Czytywałem kiedyś wątek na forum Muratora
    > "rekuperator tymi ręcami..." i pamiętam, że zachwytów nad wymiennikiem
    > Siwickiego nie było (tzn. stosunek jakości do ceny nie porywał). Ludzie
    > robili zrzuty na zbiorowe zamówienie wymienników jakiejść innej firmy.
    > Pozdr.
    > Krzysiek
    >

    > __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wiruso
    > w 6849 (20120202) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    jak się zainteresowałem rekuperatorami to w jakimś opracowaniu wyczytałem że
    tak 0,5m2 rekuperatora na 1m2 powierzchni mieszkalnej to takie minimum. Tam
    były tylko rekuperatory przeciwprądowe opisane. Inne pominęli jako mało
    przydatne. Wtedy też przestałem interesować się rekuperatorami jako
    urządzeniami mało przydatnymi w klimacie w jakim mieszkam. Za ciepło tutaj
    żeby był sens odzyskiwania ciepła w typowym domu czy mieszkaniu. Dla dwu
    tygodni mrozów nie warto.