    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator dla każdego.
    Date: Thu, 2 Feb 2012 15:10:10 +0000 (UTC)

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > U=BFytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisa=B3 w =
    > wiadomo=B6ci news:jge528$klj$1@inews.gazeta.pl...
    > akumuluje ciep=B3o a
    >
    > oj czasem tak gadasz jak pot=B3uczony - we=BC sobie 1kg ceg=B3y o =
    > powierzchni 0,1m2 i 1kg dziurawego walca o powierzchni 5m2. Co sie =
    > bardziej nadaje do szybkiego gromadzenia i oddawania ciep=B3a? =
    > Podkreslam szybkiego bo w tym wynalazku to wazne.
    >

    > b.

    Niby ogólnie masz rację ale w tym przypadku porowatość będzie szkodziła.
    Opisywany tutaj rekuperator to chamskie rozwiązanie. Typowo siłowe. Jak
    weżmiesz metrową rurę fi 120 mm co ma pierdylion metrowych porowatych otworów
    to nie znajdziesz dmuchawy co na drugą stronę powietrze przepchnie żeby
    zadziałało. Nie widziałem tamtego cuda ale strzelam że otwory maja średnice
    pomiędzy 3 a 6 milimetrów. Działa bo musi działać. Jak coś ugrzałeś to musi
    wystygnąć. To dlaczego grzać drogi materiał jak można tani i różnicy nie
    bedzie widać.