  • Data: 2011-11-21 18:19:16
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > cholera, wiadomo ze dla węgla oszczednosci wyjda słabe, ale porównywalne z
    > ceną prądu czyli jakies 250zł? nieprawdopodobne - wyslij mi jesli mozesz ten
    > arkusz na priv z twoimi danymi....

    Moje wyliczenia:

    http://w596.wrzuta.pl/plik/01AGyyy7rHp/straty

    Dane do wyliczeń:

    Dom (powierzchnia mieszkalna na której byla by wentylacja mechaniczna
    z rekuperacją) - 95m2 , wysokośc 2,6m.
    Na podłogach styropian 2x5cm (czyli 10cm) , na ścianch styropian
    15cm , sufit - wełna (2x15cm) , strop drewniany z legarów drewnianych.
    Poddasze (strych) nie ocieplone , dach nie ocieplony. Powierzchnia
    mieszkalna tylko na parterze , więc sufit mocno ocieplony.
    Okna 5-komorowe Veka U=1.0.

    Ogrzewanie podłogowe w całym domu + 1 grzejnik w łazience (głupota bo
    i tak na nim jest taka sama temp. jak w podłogówce) ale w przyszłości
    dzięki temu mozna będzie zrobić ogrzewanie na poddaszu ;)

    Piec na ekogroszek Skam-P Premium 12kW ze sterowaniem PID + sterownik
    pogodowy UM-4PS.

    No chyba że coś źle policzyłem. Może nie jest te wyliczenie super
    dokładne ale mam nadzieję że dośc prawdziwe ...

    Jak na razie (pierwszy sezon palenia) (dom rozpoczeta budowa 09/2010 ,
    zakończenie budowy 05/2011 , wprowadzenie 08/2011)