    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Date: Mon, 21 Nov 2011 23:35:36 -0800 (PST)

    > tylko grubosc styro na scianach dałes 0,2 zamiast 0,15 - ale dla obliczen
    > reku to nie ma znaczenia. No i czym sie martwic -ogrzejesz dom ponizej 2kzł
    > za sezon czyli jest dobrze :)

    Niestety w to wątpie , bo dom jeszcze wilgotny i codziennie minimum 2x
    dziennie wietrzę cały dom a dodatkowo nonstop są porozszczelniane
    okna ...
    I duza ciepła idzie na walkę z wilgocią :(

    Zobaczymy jak będzie dalej , na razie podajnik 110-120kg starcza mi na
    około 11dni (a gdybym zuzył do końca ekogroszek który jest w podajniku
    to sądze że starczyłby na 12-13dni) więc chyba nie źle ... Dokładnie
    nie wiem ile jest w worku bo sam worki pakowałem i sam suszyłem ...
    Ekogroszek ruski po 740zł za tonę.

    Krzywa grzania ustawiona na bardzo niską (24) bo na tej "polecanej do
    podłogówki" czyli 35 nie dało sie wytrzymać ... W domu jest 20-21
    stopni nonstop.

    A zakup rekuperatora i samej WM odłozyłem na dalszy okres. Sam montaż
    u mnie moge wykonać bardzo szybko i bez jakiś wielkich przeróbek ,
    dzięki sufitom podwieszanym w całym domu i konstrukcji stropu
    drewnianej (legary) . Czekam na spadki cen oraz na wejście
    oszczędniejszych rekuperatorów ...
    Na razie rekuperatory są stanowczo za drogie (kilku krotnie).