  • Data: 2014-01-25 14:29:41
    Temat: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 14:22:56 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    powiedzmy 10km, gdzie wpuszczamy powietrze o temperaturze -10stopni, a na wyjściu (po
    10km) powietrze jest ocieplone do temperatury +10 stopni, czy gdzieś po drodze para
    wodna się wykropli ?

    > No tak, sorry, miałem na myśli odwrotną sytuację, gdy wpuszczamy do tej rury
    +10stopni a wypuszczamy -10stopni, czy się wykropli na tak długim odcinku ?

    > pzdr
    >
    > Bogdan

    To grupa dyskusyjna czy zgaduj zgadula w której pytający nie wie o co pyta? Jak rura
    będzie w większej rurze w której od tej zewewnętrznej będzie się studziła to na
    odcinku 10 kilometrów woda w postaci cieczy nigdy się nie wykropli. Zewnętrzną rurą w
    takim przypadku będzie leciało powietrze od -10 do +10 w drugą stronę oczywiście.
    Takie coś pod warunkiem idealnego zaizolowania rury zewnętrznej będzie rekuperatorem
    idealnym.