  • Data: 2011-08-25 08:32:28
    Temat: Re: Rozdzielnia elektryczna
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:a3eacce0-b4ac-4db1-9519-

    > masz rację, można to było zrobić na 1 fazowych, z tym, że dla mnie
    > wywalenie różnicówki, nie jest sytuacją normalną ale awaryjną, nie
    > zdarzającą się często, więc ważniejsze było potencjalnie pewne
    > zabezpieczenie wszystkich obwodów, niż zastanawianie się nad
    > ciemnością w domu... mam jeszcze latarkę...:-)

    Tylko, po co sobie utrudniać życie?

    > ja się odniosę, bo też o tym słyszałem... hipotetycznie, bo janko jest
    > pierwszym, który twierdzi, że widział to często i nawet naprawiał

    Czym się zajmujesz na co dzień?
    Przy czym pracujesz?
    Zajmujesz się zawodowo elektryką?
    Ja bynajmniejm nie piszę o hodowli trzeody chlewnej, bo się na tym nie znam,
    ale znam się na elektryczności, bo to jest mój zawód.

    > urządzenia uszkodzone z tego powodu... zapomniał jeszcze, że na
    > wypadek takich sytuacji sa jeszcze eski za tymi róznicówkami...:-)

    "Teroz to żeś pokozoł"
    O czym Ty w ogóle piszesz?
    Co ma wspólnego eSka z opisywanymi przeze mnie problemami związanymi z
    pojawieniem się napięć międzyfazowych na skutek słabego styku N w różnicówce
    3-fazowej?
    Wyjaśnij mi w jaki sposób ta eSka ma uchronić przed uszkodzeniem elektoniki
    w domu?

    > nie, żadne tam stopniowanie... no jedno tylko... róznicówka
    > "przeciwpożarowa zaraz po wyłączniku głównym i przeciwprzepięciówce...
    > ale ona jest po pierwsze na duży prąd i przede wszystkim S/A czyli
    > zwłoczna... nie powinna nigdy zadziałać bez powodu, dla którego jest
    > zastosowana...

    Podaj jakikolwiek powód potrzeby stosowania tej różnicówki p.poż.?
    Ja twierdzę, że nie ma żadnego powodu, a wręcz jest nawet niewskazane aby
    stosować taką różnicówkę, zwłąszcza 3-fazową na cały dom.
    Dlaczego to już Ci wyjaśniłem wcześniej, ale jeszcze raz przypomnę:
    Ta różnicówka będzie się znajdowała w tej samej rozdzielni co pozostałe
    różnicówki zabezpieczające wszystkie obwody. Dlatego też będzie ona
    zabezpieczała tylko i wyłącznie połączenia pomiędzy tą różnicówką, a
    pozostałymi różnicówkami, czyli mówiąc prościej niczego nie będzie
    zabezpieczała, ponieważ te połączenia nie mają prawie w ogóle możliwości,
    aby kiedykolwiek pojawiły się na nich upływności, a te upływności są
    warunkiem zadziałania różnicówki. Konkretniej chodzi o upływności w
    przewodach pomiędzy żyłami fazowymi, a przewodem neutralnym
    lub ochronnym lub pomiędzy neutralnym, a ochronnym. W połączeniach pomiędzy
    tą różnicówką, a pozostałymi różnicówkami wykonane są połączenia tylko i
    wyłącznie fazowe i do tego tak się je wykonuje, aby się z sobą nie stykały.
    Zatem nie ma możliwości, aby powstała pomiędzy nimi jakakolwiek upływność.
    Jeżeli pojawi się upływność w obwodach gniazd czy oświetlenia to i tak
    zadziałają różnicówki przeciwporażeniowe jako pierwsze.
    Różnicówki przeciwporażeniowe także spełniają rolę różnicówek
    przeciwpożarowych i to o wiele lepiej niż typowa różnicówka przeciwpożarowa,
    ponieważ wyłączają przy niższym prądzie upływu oraz o wiele szybciej. Typowe
    różnicówki przeciwpożarowe stosuje się tylko i wyłącznie tam, gdzie
    instalacja podzielona jest na kilka podrozdzielnic i trzeba chronić
    połączenia pomiędzy główną rodzielnią, a podrozdzialniami lub z pewnych
    powodów nie można zastosować różnicówek przeciwporażeniowych.
    Ponadto obwody 3-fazowe zabezpieczamy różnicówkami 3-fazowymi, ale obwody
    1-fazowe należy zabezpieczać różnicówkami 1-fazowymi. Dotyczy to także
    różnicówek p.poż.
    Uwierz mi, że różnicówki przeciwpożarowe nie posiadają żadnych
    nadzwyczajnych czy nadprzyrodzonych właściwości rozpoznawania pożarów, lecz
    działają dokładnie tak samo jak różnicówki przeciwporażeniowe z tą różnicą,
    że różnicówki przeciwporażeniowe działają o wiele szybciej i wykrywając przy
    tym mniejsze upływności.

    > to co pisze Janko walski tutaj
    > brzmi akurat sensownie i rozsądnie

    > janko przedstawia swoją opcję rozwiązania instalacji, to dobrze... ale
    > miesza z błotem inne opcje... to źle...

    Nie miaszam z błotem, ale krytykuję bardzo złe rozwiązania.
    Piszesz to jeszcze w sposób autorytatywny, narzucający jedynie słuszne Twoje
    rozwiązania.

    > poza tym myli się w kilku sprawach... o czym już w innych postach

    To Ty sobie uroiłeś te błędy. Póki co nie podałeś ani jednego konkretu lecz
    opierasz się na swoich wymysłach na zasadzie piszać twierdzenia "mylisz się,
    bo ja tak uważam". Skoro uważasz, że się mylę to wskaż dokładnie w którym
    miejscu, a nie uogólniaj.
    Ja Tobie dokładnie opisałem gdzie popełniasz błędy i dlaczego, wyjaśniając
    także jak powinno być to wykonane poprawnie.