  • Data: 2011-08-26 14:53:15
    Temat: Re: Rozdzielnia elektryczna - podepnę się z pytaniem
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:4e57a3c8$0$2484$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ja bym chciał bez fajerwerków, ale mam mieć odgromówkę (sąsiedzi mają,
    > budynek dosyć wysoko, w projekcie była dopisana po adaptacji) i jak liczę:
    > FR - 4 pola

    Do czego ten FR ma być?
    Rozumiem FR na zewnątrz domu jako odłącznik pożarowy zasilania, którego rolę
    w zupełności pełni ogranicznik mocy w skrzynce licznikowej.
    Ale wewnątrz jest on w zupełności niepotrzebny, chyba, że masz zamiar często
    grzebać w rodzielni i nie chce Ci się biegać do zabezpieczenia w skrzynce
    licznikowej.

    > odgr. B+C - 4 pola
    > RCD 3f (kuchenka elektryczna) + 3xRCD 1f (trzy fazy) = 10 pól
    > obwód kuchenki 3f - 3 pola
    > obwody oświetlenia i gniazd - na każdej z trzech faz po jednym - 3x2x1
    > pole = 6 pól
    > To już 27? A przecież żadnych fajerwerków nie ma... Żadnych pompek do
    > kotłowni, żadnych specjalnych obwodów na zewnątrz - tyle, że nadprądówka i
    > różnicówka kuchenki są rozdzielone (ale jakbym chciał dodać gniazdo 3f w
    > garażu to nawet dobrze że rozdzielone a jakbym dał zabezpieczenie to już
    > 30 pól).

    To jest najbardziej optymalne rozwiązanie. Bez zbędnych fajerwerków, a
    całość pięknie podzielona pomiędzy fazy i różnicówki.
    Do tego skrzynka 36 np. 3x12 lub lepiej 2x18 pól w zupełności wystarczy.
    Po prostu trzeba obwody podzielić rozsądnie pomiędzy fazami.