    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Date: Mon, 26 Oct 2009 18:25:18 +0100

    news:d4246caf-6224-4ddc-b4b0-590d1effd23f@h2g2000vbd
    .googlegroups.com...
    On 26 Paź, 16:45, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomościnews:c6d1e55f-28a0-49dc-bbfa-7a45450e5eb0@
    j19g2000vbp.googlegroups.com...

> [...]
    >prowadzacych do rozdzielaczy dac osobne pompy, ktore to beda sterowane
    >sterownikami pokojowymi (a same pompy beda braly ogrzana wode z bufora
    >1000l :). Troche to bedzie kosztowac (3 x pompy ~750 pln, 3 x
    >sterowniki pokojowe ok 600 pln) ale wydaje mi sie konieczne, z uwagi
    >na bardzo rozne zapotrzebowanie pieter na cieplo.. Poki co wrzuce
    >tylko jedna pompe i sprobuje to wyregulowac na samych rotametrach, z
    >tylko jednym czujnikiem temp. w jakims "reprezentatywnym"
    >pomieszczeniu. Jak sie uda to temat oleje. Jak nie to wezme sie za

    Ale po co Ci czujniki w kazdym pomieszczeniu - co zrobisz ta informacja? W
    dodatku jeszcze chcesz dolozyc sterowniki pokojowe, cos chyba za bardzo
    kombinujesz.

    Ja rozumiem, miec czujniki w kazdym pokoju i sterowanie kotlem (temperatura
    wody + samo zalaczanie/wylaczanie), oraz zaworami (w kazdym pokoju) na
    podstawie jakiegos konkretnego algorytmu (wg potrzeb), ale to co piszesz to
    troche dziwnie wyglada.

    Co do trzech pomp to wystarczy jedna plus trzy elektrozawory.