  • Data: 2009-10-26 21:18:07
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Paź, 18:10, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Mi to sie wydaje strasznie przekombinowane. Nie lepiej regulowac calosc
    > pogodowo??

    W dobrze ocieplonym i izolowanym domu, z podlogowka - czyli z dobra
    akumulacyjnoscia - IMHO sprawdzi sie najlepiej sterowanie pogodowo-
    pokojowe :) Tzn. Ja chce pogodowka grzac bufor (im zimniej na
    zewnatrz, tym bufor ma wyzsza temperature - czyli normalnie wedlug
    krzywej grzewczej), a pokojowka (lub trzema pokojowkami) sterowac
    pompami. U mnie to tez troche inaczej wyglada bo ja bede grzal
    pradem / pompa ciepla, wiec musze instalacje wyregulowac tak, zeby
    chodzila w jak najwiekszym zakresie w II taryfie. A to oznacza, ze
    trzeba podbijac temperature w srodku w nocy, zeby pompa
    "naprodukowala" i wpompowala w podlogowke ciepla na tyle, zeby
    wystarczylo do 13-15, a potem znowu do wieczora :) I nie mozna znowu
    przy tym przegrzac pomieszczen.. Bez pokojowki to trudne zadanie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.