  • Data: 2009-10-26 22:52:02
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Paź, 23:31, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    > No proszę jaki kasiasty gość :)

    Gdzietam - liczac roznice miedzy tym co ja wydam, a tym co wyda sasiad
    to i tak bede mial ok. 15k w kieszeni, a sasiad wyposazenie bedzie
    mial ubooogie ;) Widzisz - to jest tak jak z elektryka - tez moglbys
    napisac jaki ze mnie bogaty fagas bo se kupil Fateka do sterowania
    lampkami za 3k pln i ze 3km kabla! Tyle, ze mnie ta instalacja tez
    wyszla polowe taniej niz instalacja "tradycyjna" wykonana u sasiada
    przez elektryka ;-)) I dlatego chce zaszalec i zrobic *troche*
    bardziej zaawansowana wersje kotlowni :)

    > Pompy, bufory 1000l , rotametry, regulatory pokojowe ....

    No daj spokoj - bufor 1000l to 1,5k pln, rotametry byly
    "gratis" (haha) w rozdzielaczach, ktore kupilem (btw. 1,5k pln za trzy
    rozdzielacze - z zaworami term., rotametrami, odpowietrznikami,
    spustami i zaworami to niby duzo? ;) Ja uwazam, ze taniocha :)

    > Tylko po co sobie tak utrudniasz życie ?
    > Dlaczego nie rozbisz tak jak się to robi z użyciem RTL-i ?
    > Ustawiasz wtedy w każdym pokoju temperaturę taką jaką chcesz bez
    > kombinowania z cąłą tą wielką automatyką, która narobi Ci więcej problemów
    > niż sobie myślisz.

    Jest jeden szkopul. Licznik DWUTARYFOWY! :) Tak to bym sobie mogl
    zrobic jakbym ogrzewal gazem, weglem, czy czymkolwiek innym, czego
    cena nie zalezy od pory dnia :) Jakby mi sie miala pompa czy piec
    elektryczny (ktorym bede grzal pierwsze 2-3 miesiace) wlaczac w I
    taryfie (a tak by istotnie bylo, bo prosty zawor termostatyczny nie
    patrzy na pore dnia) to juz po pierwszym sezonie grzewczym bede w
    plecy tyle, ze moglbym jeszcze ze dwa razy wiecej bajerow upchac w tej
    kotlowni ;)

    > Bufory ? Po co Ci to ?

    Z dwoch wzgledow:
    1. Wydluza (znaaacznie) bezawaryjny czas pracy sprezarki w pompie
    ciepla, pozwalajac jej pracowac w dluzszych cyklach.
    2. Bede mial tez dodatkowy piec elektryczny ktory bedzie m.in.
    dogrzewal CWU, a takze w razie awarii przejmie role glownego
    dostarczyciela ciepla. Chce to miec wszystko spiete na tip top zeby
    ew. awaria pompy nie wplynela w zaden sposob na dzialanie ogrzewania.
    Nie mam zamiaru pluc lodem i pozyczac od wszystkich sasiadow pozniej
    farelek :-) Bufor to najchetniej dalbym jeszcze wiekszy ale nie ma
    technicznych mozliwosci zeby go tam wstawic (ze trzy otwory drzwiowe
    po drodze ~90cm :)

    > Podłogówka jest olbrzymim buforem i nie ma potrzeby
    > dokładać dodatkowych, rdzewiejących zbiorników.
    > Rotametry - całkowity "przerost formy nad treścią". RTL-e zadbają o to, zeby
    > temperatura podłogi, a zarazem w pomieszczeniu była taka jaką chcesz.

    Tyle ze za cene jednego RTLa mam rotametry na wszystkie obiegi :)

    > Pompy ? Po co mają żreć tyle prądu ?

    Przy rozbiciu na dwie lub trzy osobne petle - wszystkie moga chodzic
    na I biegu. Przy czym np. ta od piwnicy bedzie wtedy wlaczac sie
    bardzo sporadycznie. Wlasnie niepotrzebne pchanie na wyzszym biegu
    wody w obiegach, w ktorych nie jest ona potrzebna to generowanie
    strat :)

    > Jak chcesz wyłączać ogrzewanie na
    > poszczególnych obwodach to załóż zwykłe zawory kulowe.

    Ale reczny zawor kulowy mi sie sam na czas nie otworzy, a ja
    zapomne :)))

    > Do tego regulator pogodowy i wszystko będzie hulało jak ta la la :D

    Owszem bedzie - ale z punktu widzenia pompy ciepla - wyjatkowo
    nieekonomicznie i drogo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.