  • Data: 2010-12-19 12:51:11
    Temat: Re: Rozmrazanie kolektora plaskiego - podejscie II.
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4d0df7a4$0$20993$65785112@news.neostrada.pl...
    > A gdyby tak na zimę pokryć solary specjalną folią, która będzie miała
    > zerową przyczepność dla śniegu? Będzie się on na bieżąco zsuwał i zawsze
    > będą odśnieżone. Folia mogła by być zwijana w rolkę silniczkiem. Są pewne
    > tworzywa, których śnieg i lód się nie imają.
    > Tadam!
    > Zastrzegam sobie prawa autorskie do pomysłu i udział w zyskach!
    > :-)

    zdecydowanie prosciej zrobić taka niby wycieraczkę - jakis puchaty sznurek
    na dwóch prowadnicach przesuwający sie wzdłóż kolektorów. Warunki brzegowe:
    kolektory nie mogą być poziome, bo snieg ma sie zsuwać poruszony ta
    wycieraczką. No i wycieraczka ma pracować od pierwszych płatków sniegu bo na
    czyszczenie bieżące wystarczy, a na zdjecie grubej powłoki -nie.
    Prawa autorskie do pomysłu mogę przekazać ludzkosci :-)

    b.