  • Data: 2009-08-25 07:38:18
    Temat: Re: Rura GAZOWA w a kondensacja pary wodnej
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pluton pisze:

    > AFAIK rur gazowych nie wolno ukrywać pod tynkami / w murach.
    > Ze względów bezpieczeństwa muszą iść poza ścianami. Ale może
    > coś się zmieniło...
    >
    > Co do kondensacji, to raczej bym się nie obawiał. Nigdy nie widziałem
    > kropel wody na rurze gazowej.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Właśnie przez takie mylne stare opinie teraz ta rura musi iść w miejscu
    gdzie nie chciałem. Większość mówiła mi, że rury nie można ukryć w tynku
    więc odpuściłem sobie projekt na instalację gazową jaki miałem razem z
    projektem budynku (oczywiście osobne plany i pozwolenie) bo wyszło mi,
    ze rura będzie widoczna w korytarzu, pozwoliłem tamtędy puścić prąd z
    myślą, że będę musiał na nowo robić projekt na gaz i poprowadzę go na
    około budynku. Kiedy zgłosiłem się do speca od tego wyśmiał mnie i
    powiedział, że można ukryć w ścianie pod warunkiem, że rura będzie coś
    tam (skręcana lub spawana, albo coś jeszcze) i bezpośrednio na rurę nie
    wolno gipsu, tylko najpierw tynk cementowo wapienny, potem gipsowy...
    Nie mam powodu nie wierzyć gościowi, który pracuje w GAZOWNICTWIE i na
    codzień zajmuje się takimi instalacjami. Niestety moja rura musi iść
    teraz w dość widocznym miejscu (oczywiście pod tynkiem)

    Ariusz