  • Data: 2011-09-24 12:39:59
    Temat: Re: Rura kominowa tymczasowo - alu czy kwasówka
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-24 13:46, Maciek. pisze:
    > To jak? Alu spoko, czy raczej nieteges? :)
    Nie piszesz jaki kocioł, a jego typ i rodzaj pracy dużo zmienia.
    Jeśli kocioł kondensacyjny, z zamkniętą komorą, i ciągnący zimne
    powietrze z zewnątrz (osobną rurą, bo nic nie wskazuje żebyś miał
    koncentryczną), oraz pracuje w zakresie kondensacyjnym (niższe
    temperatury wejścia i wyjścia wody) to skroplin jest dużo, naprawdę dużo
    (u mnie gdy nie było jeszcze gdzie wpiąć rurki od skroplin, to wsadziłem
    w butelkę 1.5L po wodzie mineralnej, w jedną dobę zapełniona). A
    skropliny są wredne, ale różnie żrące, zależnie od zanieczyszczenia gazu
    jaki spalasz...
    Jak kocioł idzie na wysokich temperaturach, ciągnie ciepłe/suche
    powietrze, daje "mocno w palnik" tak że spalin jest dużo gorących i
    szybko kominem uciekają, nim zdążą znacznie ostygnąć i wykroplić syf -
    to nie będzie źle. Widziałem tak pracującą instalację (najtańsze spiro,
    kocioł ledwo wyrabiajacy się = cały czas na maksa) pracujące 5 lat, rura
    szła bez trójnika, wprost od kotła w komin i na górę (wygięta tylko na
    zakrętach) i nic się z rurą nie stało.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173