    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rzutnik mam i ja :-)
    Date: Fri, 8 Oct 2021 18:55:57 +0200

    On 07.10.2021 14:48, Krzysztof Gajdemski wrote:
    > Ja mam ,,pokrewny" EH-TW5650. Z jasnością obrazu jest dokładnie tak, jak
    > piszesz. 100% czasu pracuje w trybie ECO. Rzucam na biały ekran
    > z odległości ok. 3,5 m.

    Też mi 3,4m od ściany wyszło :-P

    > Mój w trybie ECO jest praktycznie niesłyszalny przy normalnym oglądaniu.
    > W idealnej ciszy byłoby go słychać, ale poziom hałasu jest niewielki. Na
    > ogół, bo to oczywiście zależy od temperatury otoczenia. Jak jest mu
    > trochę cieplej, to już zaczyna sobie tam świstać. W trybie normalnym zaś
    > nie ma co się oszukiwać: głośny jak odkurzacz.

    Producent podaje że też ma 27dB, czyli to norma. Przypuszczam że
    napaliłem się że ten poziom to będzie jak chłodzenie pasywne ;-)

    > Z moich eksperymentów wynika, że przy rozsądnych kątach oraz
    > odległościach (wiadomo, skrajności trzeba unikać) obraz jest tak samo
    > dobry przed, jak i po korekcjach. Tak samo, tzn. na brzegach jest nieco
    > nieostrości oraz widoczna jest gorsza zbieżność barw, ale jest to od
    > tych korekcji praktycznie niezależne. Jak na tę półkę, to powiedziałbym,
    > że obraz jest zaskakująco dobry. Przy normalnym użytkowaniu nie ma się
    > wrażenia, że coś, w którymś miejscu jest nie tak.

    Espon daje dwie możliwości - korekcje trapezowe lub "quick corner".
    Testowałeś różnice między nimi? Ten drugi wydaje się jakby miał większy
    zakres regulacji bo można każdy narożnik osobno, ale strzelam że jeżeli
    trapezowa wystarczy to jej "symetryczność" wprowadza mniejsze
    zniekształcenia.

    A tak swoją drogą. Żeby projektor zawieszony pod sufitem rzucał
    stosunkowo nisko obraz na ścianie (bez potrzeby korekcji) to ja nie wiem
    albo drążek musi mieć z 1m i głową można uderzyć albo...może funkcja
    "lens shift" (która zmienia położenie soczewki) by dała radę.

    > Pozostałych przypadłości nie było[1]. Tzn. nagrzewa się szybko
    > i korekcja ostrości jest niepotrzebna. Co jakiś czas zresztą sprawdzam,
    > czy coś się nie rozjechało - niczego takiego nie zaobserwowałem. Pisków
    > nie słychać. A, jedną rzecz słychać: pykanie automatycznej przysłony,
    > szczególnie jeśli jasność obrazu szybko się zmienia (można ją wyłączyć).

    A używasz tę przesłonę? Realnie to ona coś daje? :-) Przez chwilę to
    testowałem na ustawieniu "szybkie" i gdy była ciemna scena to cooooś
    taaam się cała scena przycemniała czy jakoooś...podsumowując nie
    widziałem zastosowania a za to robi takie ciche ale klik.

    > A tu jakoś nie mogę sobie tej ,,ramki" wyobrazić... U mnie niczego takiego
    > raczej nie ma. Z tym, że używam ekranu, który ma czarne obwódki
    > (spełniają funkcję kaszet kinowych) i bardzo dobrze wpływają na odczucie
    > kontrastu obserwowanego obrazu. Fajniej się ogląda, niż np. na ścianie.

    Może nie potrzebujesz żadnych korekcji, to i nie widać wtedy :-)
    Przecież te korekcje zawsze zawężają obraz wyświetlany sprawiając że
    pozostały na matrycy obraz jest "czarny". A że projektor LCD ma czarny
    taki nie do końca to widać, o - https://i.ibb.co/MPbYRDY/ramka.jpg

    > Też mam zamiar wymalować ,,na szaro". Do tego oczywiście ramki, a także
    > na czarno kawałek sufitu.

    A masz ekran, to jak to dlaczego w kierunku malowania się skłaniasz? Sam
    ekran wiadomo będzie równy i gładki (nie każda ściana jest), ale poza
    tym (i kaszetami) wprowadza coś do obrazu? Nie wiem jest błyszczący,
    kolory są żywsze...?

    Ja z góry przed zakupem projektora odrzuciłem ekrany, ze względu na to
    że (tak mi się wydaje) taki ekran to można zagnieść, zadrapać, brudzi
    się zapewne, będę czyścił to coś przetrę...no upierdliwy. Ale nie mówie
    "nigdy nie". Dlatego póki co wybrałem ewentualne kroki w kierunku
    malowania ściany.

    > [1]. Miał jedną przypadłość - co się ponoć często zdarza. Lampa zaczęła
    > migotać w trybie ECO. Została wymieniona na gwarancji i teraz jest
    > dobrze.

    O cholera. A dopiero co kilka dni temu zastanawiałem się wieczorem "ten
    projektor tak pomiguje czy ktorąś żarówka". No nic, może to akurat bajka
    taka była.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz