  • Data: 2021-10-10 09:16:44
    Temat: Re: Rzutnik mam i ja :-)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.10.2021 00:21, Krzysztof Gajdemski wrote:
    > Testowałem obie i niespecjalnie widzę zastosowanie dla ,,quick corner"
    > w normalnych warunkach. Może w sytuacji jakichś zagięć ekranu,
    > ,,poduszki" lub czegoś w tym stylu zdawałoby to egzamin. Natomiast
    > droższe modele, IIRC, mają możliwość niezależnej regulacji zbieżności
    > barw w rogach ekranu. To może być fajne. U mnie pod tym względem
    > najsłabszy jest lewy dół i całkiem sporo by to poprawiło.

    Nawet nie wiedziałem że taka funkcja jest - Pixel Adjust.

    > Nie masz shifta? On oczywiście dużo zmienia. U mnie projektor wisi pod
    > samym sufitem i obraz shiftem ustawiony jest na odpowiedniej wysokości.
    > Obiektyw w pionie jest praktycznie równoległy do ekranu. Natomiast
    > w poziomie nie jest już w jego osi. Toteż korekcja ,,keystone" ustawiona
    > jest na V: -1, H: -8, czyli wartości niezbyt ekstremalne. U Ciebie, jak
    > widzę, patrzy bardzo w dół.

    Nie mam shifta, nie pomyślałem że pod tym względem może dawać istotną
    przewagę. U mnie V: -16, H: 0. Projektor mam podwieszony na 16cm (od
    sufitu do projektora). Mam przedłużkę 22cm (wiadomo, zmniejszyła by V)
    ale nie zakładałem.

    > Dla porównania całość z rozwiniętym ekranem (widoczne odbicia od kasety
    > oraz dolnej listwy):
    > https://oc.lh2.pl/index.php/s/oyz2aLLr9H3jwJD
    >
    > Widać, że ramka sporo daje, bo ściana wokół jest jaśniejsza.

    Wow! Te czarne ramki dają więcej niż sądziłem. Bardzo dobrze to widać na
    prawej stronie gdzie nawet trochę "filmu" wchodzi na ramkę i
    zaj...wytłumia ona nawet jasny fragment :-)

    > Tutaj chyba nie ma większego problemu. Bardzo się nie brudzi, latem
    > zostają na nim utrwalone muchy i komary, ale zmywa się dobrze. Żeby
    > zagnieść i w ogóle zrobić krzywdę to raczej trzeba się postarać.

    Dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz