  • Data: 2012-11-23 15:01:43
    Temat: Re: Sadzenie ligustru i forsycji.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 14 października 2012 15:30:09 UTC+2 użytkownik Andrzej S napisał:
    > Dzien dobry,
    >

    > W najblizszym czasie czeka mnie sadzenie 1 000 szt. ligustru
    >
    > w postaci sztobrów, czyli zdrewnialych pedów. Sadzenie na trawniku.
    >

    > Jak sie za to zabrac, w szczególnosci:
    >

    > 1. Czy wystarczy, jesli "dziabne" ziemie na odpowiednia glebokosc
    >
    > np. przyrządem z pręta zbrojeniowego i w dziurke wsune sadzonke
    >
    > po czym ubije ziemie?
    >

    > 2. Czy ziemie nalezy przekopac (odwrócic darń)? Bardzo chcialbym
    >
    > tego uniknac :(
    >

    > 3. Czy sadzonki nalezy ocieplic na zime (do -30 st) np igliwiem
    >
    > sosnowym, którego mam nieprzebrane zasoby?

> [...]

    U siebie posadzilem liguster zimozielony.
    Już piąty rok jak co roku gubi liście i usycha a w okolicy końca maja puszcza nowe
    pędy od korzenia.
    Szkoda mi go bardzo ale chyba nie słuzy mu klimat górnego śląska.
    Miał byc z niego żywopłot a są co roku suche patyki z ziemi.
    nawet jak była bardzo łagodna zima to sobie nie dał rady. A mrozów było może tydzień.
    Nie wiem jaka odmiana jest tego twojego i jakie ma być zastosowanie ale u mnie
    sadzony między budynkami (nie owiewany za bardzo i nie zasypywany masą sniegu) co
    roku przemarza.