  • Data: 2010-12-09 08:46:55
    Temat: Re: Sezonowe zapotrzebowanie na cieplo jak liczycie?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uszanowanie.
    >
    > Wskaznik E zapotrzebowania na cieplo podaje wartosc w kWh/m^2/rok. Jak to
    > liczycie znajac ile kWh zuzywacie w sezonie? Skoro na rok to np. 85kWh/dobe
    > srednio 85*180(sezon grzewczy)/360?

    Dobra...

    Teraz ja spytam ile wg Was i wg wszelkich norm powinien zużywać dom
    energii na ogrzanie w pierwszym sezonie grzewczym - nowy dom - i w
    sytuacji, kiedy ludzie jeszcze w nim nie mieszkają - penta się po nim
    jak smród po gaciach jedna osoba :-))). ???

    Mnie coś się jednak wydaje, że ciut za dużo mi idzie opału, a kiedy było
    przez pewien czas kilka osób w domu, to szło jakby mniej.

    Teraz grzeję, żeby mi nie pozamarzało, ale rodzina jeszcze się nie
    przeprowadziła i szukam gdzie mam te słynne mostki cieplne :-)))

    Wychodzi mi zużycie energii na poziomie ok 150 i więcej kWh na dobę
    kiedy są lekkie mrozy, a nawet i 180 jak mrozy były większe.

    Powierzchnia ogrzewana to ok 160 m2, ale garaż - nie grzeję w nim - i
    pom gospodarcze, gdzie też nie grzeję, są nie odizolowane od domu. Może
    to tamtędy ucieka to ciepło...?
    W tych pomieszczeniach temperatura utrzymuje się tylko o jakieś 2-3
    stopnie niższa, niż w reszcie domu, a są tam jedne drzwi wyjściowe i
    jedna brama garażowa. :-))).

    Cały dom ma ciut ponad 190 m2.

    pozdr
    robercik-us