    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Się porobiło, będzie wkurw zimą.
    Date: Sun, 23 Apr 2023 18:49:46 +0200

    On 23/04/2023 15:04, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Możliwe jest nie tylko wyłączanie przez
    > operatora wiatraków i farm słonecznych, ale też przydomowej fotowoltaiki."

    Ogólnie to nie jest obecnie możliwe dla przydomowej fotowoltaiki,
    przeciętny suweren nie ma stosownych urządzeń w domu. Być może zostanie
    zmuszony, aby mieć, ale to nie jest kwestia szybka do wykonania,
    prawdopodobnie bałagan decyzyjny rozwlecze to na lata.

    Falowniki mają taką możliwośc automatycznie i z niej korzystają jesli
    napięcie będzie za wysokie. To jest wystarczające w wielu wypadkach.

    Dodatkowo jeśli mam zużycie 100% prywatne, elektrowni nic do wyłączenia
    mojej fotowolatiki.

    Operatorzy sieci krajowej nich lepiej pompują wodę na pagórki jak mają
    szczyty produkcji. Ta technologia jest znana od dziesiątek lat.