  • Data: 2015-06-09 14:10:42
    Temat: Re: Skad abstrakcyjne ceny
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 13:48:01 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Policzmy hojnie jak to w budowlance po 30zł netto na godzinę + ZUS czyli ok.
    > 50zł za godzinę = 2800. No to nadal pozostaje 1300 nadwyżki. A miało być "po
    > znajomości", "po kosztach" i tak dalej.
    Teraz nie chce mi się sprawdzać aktualnych cen ale w 2008(a był to przypomnę szczyt
    boomu budowlanego) za taki zakres robót jak opisałeś mój kuzyn, właściciel dużej
    firmy specjalizującej się w układaniu kostki liczył ok 100zł/m2(robocizna i materiał)
    Odnośnie tego że właściciele firm wcale nie dbają o rabaty w hurtowniach to już było
    wile razy tu dyskutowane. Żeby kupić materiały tanio trzeba kupić samemu a nie zlecać
    wykonawcy. Wykonawcy nie zależy na tańszych zakupach bo po pierwsze wrzuca to w
    koszty, po drugie i tak dolicza marżę na materiale dla inwestora i po trzecie jak z
    właścicielami firm gadam to nie mają oni czasu na
    sprawdzanie/porównywanie/negocjowanie cen. Mają w hurtowniach 5-10% rabatu i tyle. I
    tak przecież finalnie płaci inwestor. Inny sposób to pobieranie materiału na WZ,
    okazywanie WZ inwestorowi, rozliczanie się wg tych WZ a później na zbiorczej fakturze
    pojawiają się rabaty tylko że inwestor już nic o tym nie wie.