  • Data: 2017-10-03 20:52:38
    Temat: Re: Sklepienie łukowe w piwnicy
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wszystkim pomysłodawcom lania betonu, formy z piasku i podobnych, wyjaśniam
    że bloczki betonowe są nie dość ze znacznie tańsze od cegły, czy wszelkiego
    rodzaju pustaków, to na dodatek są tańsze od samego betonu, więc laniem
    betonem jest nieopłacalne !!!

    Policzyłem że koszt samego bloczka na taką piwniczkę z łuku o promieniu 3
    metry i długości 12m, jest nawet niższy od 12 metrowego kontenera morskiego,
    a przecież taka piwniczka jest przynajmniej 2 razy szersza, więc budowa z
    bloczka betonowego nie ma żadnej konkurencji ekonomicznej.

    Problemy jakie samodzielnie udało mi się ustalić to:

    1- duża waga bloczka 30kg, co może być problematyczne przy budowaniu i może
    warto poszukać bloczków mniejszych rozmiarów niż 12x24x38cm?

    2- do murowania bloczka potrzebna zaprawa klasy B15-B20 i nie wiem czy
    przeciętny murarz potrafi coś takiego ukręcić w betoniarce?

    3- dalej nie wiem jaka jest nośność takiego sklepienia łukowego o promieniu
    3m z bloczka 24cm grubości klasy B20 a widzę że inżynierów w budowlance
    stanowczo brakuje (czy myślicie że gdybym się wybrał do akademika PW
    budowlanki to za moje wyborne wino jabłkowe by mi to policzyli?)