  • Data: 2017-10-06 22:22:47
    Temat: Re: Sklepienie łukowe w piwnicy
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pomysl zeby to byla polkula jest bez sensu bo marnie powierzchnie da sie
    > wykorzystac.
    > Wczesniej napisalem jak w przypadku piwnicy zrobic sciany. Jak bedziesz
    > mial sciany,
    > moga byc z bloczkow, to gore ja bym robil z cegly. Obsypany mur bedzie
    > malo
    > wrazliwy na rozepchniecie. Na 110% nie masz jak goscie z filmow cyrkla w
    > oku.
    > To wzornik. Ale technika ta sama co na filmach. Kazda cegla obsmarowana
    > zaprawa
> [...]

    Ale dlaczego mi każesz robić z cegły, gdy bloczek jest 10 razy tańszy a
    wytrzymałość ma chyba taka samą?
    Przy łuku niepełnym musisz dać wzmocnienia niezależnie od obsypania ściany,
    bo grunt pod stałym i długotrwałym naporem też sie rozeprze.
    Po co i jaka izolacja do piwniczki z betonu?
    Pisałem że murowanie łuku na ścianach jest zbyt skomplikowane a sam łuk jest
    wielokrotnie prostrzy, dla łuku o średnicy 3m masz piwniczkę o śzerokosci
    użytkowej 4-5m
    Pytam o wytrzymałość żeby wiedzieć czy wytrzyma i ile razy przewymiaruję, bo
    może wystarczy cieńszy kloczek a to wyjdą znowu ogromne oszczędnosci. Pewnie
    że 2 metrowa ściana wytrzyma, ale warto policzyć, bo może 20cm też wytrzyma
    a koszrty dziesiatki razy mniejsze.
    Natomiast jesteś w wielkim błędzie ze nikt tych łuków nie obliczał. Pierwszą
    piwniczkę obliczyli inżynierowie, następne pewnie kopiowali murarze.