  • Data: 2009-05-19 21:33:34
    Temat: Re: Skrzynka elektryczna na każdym piętrze?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:guv0fj$dp$1@news.interia.pl...

    > Kombinujesz jakos skrajnie, ale niech bedzie. Terma zwykle nie pobiera
    > pradu caly czas, pralka nie dosc ze nie pierze caly dzien to jeszcze nie
    > ma poboru 2,5kW przez caly czas prania. Suszarka to zaniedbywalna rzecz
    > jakies 5 - 10min. Poza tym calosc moze byc podlaczone do jednej fazy,
    > zabezpieczone na upartego trzema oddzielnymi esami z jednej roznicowki.
    > Oczywiscie fazy nalezy obciazac mniej wiecej tak samo, ale w calym domu
    > nie pomieszczeniu.

    Suszarka chodzi przez 2-3 godziny i pobiera w tym czasie ok 5kWh. Nie jest
    to zatem pobór przez 5 minut. Terma również działa przez półtorej godziny,
    jeżeli jest większe zużycie wody. Obecnie są na jednej fazie i wystarczą DWA
    urządzenia, aby koreczki wybiło. Muszę się męczyć i odłączać. Nie po to
    robię remont, żeby dalej się tym denerwować.

    > Jedna roznicowka 3f na wszystkie obwody 3f, bezpiecznik wg. uznania, ale
    > moze byc jeden dla domu i drugi dla garazu np. i oddzielna roznicowka dla
    > garazu. Ja w garazu zrobilem oddzielna rozdzielnie, dla domu druga.
    > Czas w jakim korzystasz z tych urzadzen w jednej chwili jest stosunkowo
    > krotki i moim zdaniem smialo wystarczy jeden obwod jednofazowy, ale nie
    > zaszkodzi pewnie dwa.

    To znaczy że po liczniku najpierw robię różnicówki każda na kilka obwodów, a
    potem już nadprądowe na poszczególne obwody?

    > Masz terme w kuchni i lazience?

    Tak. Po co czekać na ciepłą wodę, jak można ją mieć w ułamku sekundy?

    > Jedna 3f dla obwodow 3f, oraz trzy roznicowki 1f na kazda faze, 10 pol.

    Dobra. Liczymy wersję minimalną.
    Różnicówki - 10.
    Zegar, stycznik i przełącznik faz - 9
    Jeden bezpiecznik 3F na obwody 3F i po cztery na obwody 1F - 7 pól.
    Razem 26. Zostaje 10 miejsc na piętro, które musi być osobno i piwnicę.
    Teoretycznie da się to zmieścić, ale gdybym chciał coś zmienić lub
    rozdzielić, to zaczyna się problem. Np jak włączanie ogrzewania
    elektrycznego będzie czasem wysadzało bezpiecznik od lodówki itp. Planując
    uruchamianie prądożernych urządzeń w II taryfie nieuniknione są spiętrzenia
    poboru mocy.

    > Owszem, ale przesada niczemu dobremu nie bedzie sluzyc. Wydasz na to kupe
    > kasy, a efekt lepszy nie bedzie.

    Na skrzynkę wydam, ale nie zamierzałem od razu wykorzystywać całego miejsca,
    tylko zostawić sobie pole manewru. To są groszowe sprawy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/