  • Data: 2009-05-19 22:30:28
    Temat: Re: Skrzynka elektryczna na każdym piętrze?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości

    > Suszarka chodzi przez 2-3 godziny i pobiera w tym czasie ok 5kWh. Nie jest
    > to zatem pobór przez 5 minut. Terma również działa przez półtorej godziny,

    OK, pewnie nie wiem co to za suszarka.

    > jeżeli jest większe zużycie wody. Obecnie są na jednej fazie i wystarczą
    > DWA urządzenia, aby koreczki wybiło. Muszę się męczyć i odłączać. Nie po
    > to robię remont, żeby dalej się tym denerwować.

    To jest jasne, tylko czy przedlicznik na to pozwoli? Masz jakies duze
    zapotrzebowanie na prad.
    W mieszkaniu gdzie mieszkam, stara instalacja, w ogole wszystko tu strasznie
    stare. Cale mieszkanie jest na jednej fazie. Gniazda maja jeden bezpiecznik,
    oswietlenie drugi i lazienka trzeci. Jak wszystko sie wlaczy to wychodze na
    klatke schodowa wymieniac przedlicznik. :-)

    > To znaczy że po liczniku najpierw robię różnicówki każda na kilka obwodów,
    > a potem już nadprądowe na poszczególne obwody?

    Po liczniku lepiej zaczac od FR, pozniej przepieciowke, dalej roznicowki i
    za nimi esy. Roznicowkami zabezpieczasz tylko fazy, kazda oddzielnie plus
    3f. Rozdzielasz to jako oddzielne obwody. Obwod 3f, roznicowka i bezpiecznik
    3f, obok trzy roznicowki 1f i esy. Masz w ten sposob niezelezne obwody,
    jeden 3f i trzy obwody 1f. Dalej kazda faze starasz sie obciazyc
    rownomiernie dzielac tak obwody jakie rozprowadziles w domu zabezpieczajac
    je odpowiednio esami.

    > Tak. Po co czekać na ciepłą wodę, jak można ją mieć w ułamku sekundy?

    Mozna zrobic cyrkulacje.
    Niewazne...

    > Dobra. Liczymy wersję minimalną.
    > Różnicówki - 10.
    > Zegar, stycznik i przełącznik faz - 9

    Potrzebny Ci ten przelacznik faz?
    Nie jestem specjalista, ale zanik jednej fazy w dzisiejszych czasach to
    raczej rzadkosc. Prad albo jest, albo go nie ma, przy najmniej tak mi sie
    wydaje, a moze zalezy od regionu?

    > Jeden bezpiecznik 3F na obwody 3F i po cztery na obwody 1F - 7 pól.
    > Razem 26. Zostaje 10 miejsc na piętro, które musi być osobno i piwnicę.

    Nie wiem jaka rozdzielnia, jak 3x12 to zostaje 8.
    Na pietro, jezeli sypialnie, optymalnie potrzebujesz trzech obwodow. Nie
    wiem co tam wykombinujesz w lazience, ale do gniazdek i oswietlenia
    wystarczy Ci trzy obwody plus lazienka. Jeden na gniazda i dwa na
    oswietlenie. Oswietlenie dzielisz miedzy pokojami i holem z jakims strychem
    np. Jak walnie jeden obwod oswietlenia to nie chodzisz po ciemku na calym
    pietrze. Obciazenie gniazdek w sypialniach raczej mozna pominac. W lazience
    zwykle wystarcza jeden obwod do gniazdek, w sumie cztery esy. Zostaje Ci
    szesc/cztery na piwnice.

    > Teoretycznie da się to zmieścić, ale gdybym chciał coś zmienić lub
    > rozdzielić, to zaczyna się problem. Np jak włączanie ogrzewania
    > elektrycznego będzie czasem wysadzało bezpiecznik od lodówki itp. Planując
    > uruchamianie prądożernych urządzeń w II taryfie nieuniknione są
    > spiętrzenia poboru mocy.

    Ogrzewanie powinienes zrobic na oddzielnym obwodzie/obwodach, unikniesz
    konfliktow lodowkowych. Grzejesz pradem listwami?

    > Na skrzynkę wydam, ale nie zamierzałem od razu wykorzystywać całego
    > miejsca, tylko zostawić sobie pole manewru. To są groszowe sprawy.

    No nie wiem, sama rozdzielnia moze i tak, ale jedna roznicowka 1f kosztuje
    ok. 80zl. Jak narobisz ich tyle co esow to koszty wzrosna geometrycznie, a
    pozytek z tego zaden.

    Pozdro.. TK