  • Data: 2009-06-17 14:39:00
    Temat: Re: Sluchajcie
    Od: Slawek <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Cze, 15:33, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

    > To co Kiki zamierza zrobic odczytuje jako uporzadkowanie dyskusji
    > prowadzonej na tym (jak zwal tak zwal) usnecie. Dla mnie uzytkownika
    > tego usnetu to rzecz nie do przecenienia. Sprobuj cos znalezc na forum
    > muratora, zycze powodzenia. Tam jest takie pomieszanie rzeczy waznych
    > z niewaznymi, tematy poprzestawiane, groch z kapusta.
    > Oczywiscie, ze mozna do wszystkiego tego dotrzec. Oczywiscie ze tego
    > wszystkiego o czym tu wszyscy pisza mozna nauczyc sie zapoznac z
    > podrecznikow. Co z tego. Ile osob z tych ktore tu zagladaja kupilo lub
    > porzyczylo podreczniki do budownictwa?
> [...]

    ale nie zauważyłeś że rozwiązania, które kiki podał jako przykłady
    zawierają bardzo poważne błędy? że sposób łączenia prętów w narożach
    jest taki, że pracuje tylko połowa prętów, a za drugą połowę kiki
    niepotrzebnie wydał pieniądze bo tak jest, jakby ich nie było.
    Nie zauważyłeś że Kiki pisze o wibrowaniu jako o warunku sine non qua
    poprawnej budowy, a wibrowanie mieszanek ciekłych i półciekłych jest
    wręcz zakazane, wibrować należy tylko plastyczne i gęstoplastyczne. Z
    drugiej strony, trzeba być ciężkim idiotą żeby zamawiać mieszankę
    plastyczną, skoro można zamówić półciekłą (nieco droższą, ale o
    lepszych parametrach).
    Nie zauważyłeś, że Kiki napisał ewidentną nieprawdę (otulina powinna
    być 5 bądź 7 cm od dołu, ale z góry wystarczy już 3cm). Że Kiki nie ma
    pojęcia, po co się robi wieńce na ścianie fundamentowej, a będzie
    upierał się żeby koniecznie dopilnować jego zawibrowania, tymczasem w
    90% domów taki wieniec jest w ogóle zbędny.
    Ten poradnik to jest faktycznie wyważanie otwartych drzwi, zwłaszcza
    że wystarczy udać się z flaszką do zaprzyjaźnionego inzyniera, i
    wszystkiego się dowiedzieć nie tylko JAK powinno być, ale także
    DLACZEGO i co się stanie jeśli zrobimy inaczej. No ale trzeba mieć
    tego zaprzyjaźnionego inżyniera, czy w ogóle jakichś znajomych, a to
    sądząc po stylu pisania Kikiego raczej nie występuje.