  • Data: 2009-06-17 19:01:28
    Temat: Re: Słuchajcie
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości
    news:h17u34$9co$1@opal.futuro.pl...
    > Piszę poradnik typu "Okiem inwestora" czy "Okiem klienta" lub "Uwaga
    > oszukują".
    > Czy są chętni do napisania jakiegoś rozdziału, dostarczenia zdjęć
    > nieodpłatnie i korekty tekstu?
    > Chcę zrobić to jako public domain dla wszystkich następnych potencjalnych
    > nabitych w butelkę.
    > Zaraz gdzieś załaduję to co już zrobiłem

    Kiki,

    Bardzo rygorystycznie podchodzisz do inwestycji. Tez tak chcialem ale
    swierdzilem ze naklady inwestycyjne sa zbyt wysokie aby przygotowywac
    infrastrukture pomocnicza,
    Dlatego czasami warto pewne ustepstwa w trakcie wykazywac.
    Wazna informacja ktora 99% nikt nie zdaje sobie sprawy jest to ze dziennik
    budowy jest dla inwestora. Inwestor ma prawo wpisywac wszystkie informacje ,
    np
    ze w danym dniu przyjechala ekpa do zbrojenia i zrobila to i to i jest to
    pokazane na zdjeciach takich i takich. /pamietajcie robic zdjecia z
    datownikiem - w razie sporu sad uznaje taki nosnik informacji/.
    Kierownik budowy musi podpisywac sie pod pracami konstrukcjnymi budynku
    /elementy wytrzymalosciowe jak lawy, stropy, nadproza, dach, etc/, sprawy
    wykonczeniowe moze wpisywac inwestor.
    W dzienniku budowy mozna tez wpisywac dana pogode. Dobrym obyczajem byloby
    wpisywac:
    Dzien xxx pogoda tak i owaka temperatura w terenie xxx , wewnatrz xxx, firma
    xxx pojawila sie na terenie budowy w celu ......., postep prac obrazuje
    zdjecie xxxx.

    Po wykonaniu zadania nalezy zrobic protokół odebrania prac i nalezy
    wypunktowac ta informacje w dzienniku budowy. Protokol z prac staje sie
    wowczas zalacznikiem do ksiazki budowy tak jak i zdjecia.

    Sprawy sporne mozna tez wpisywac do dziennika budowy, firma xxx wykonala
    niezgodnie z projektem sprawe rostrzygnie kierownik budowy. Kierownik
    wowczas musi sie ustosunkowac do tego co zostalo wpisane przez inwstora.
    Mozna tez zazadac o podpis w ksiazce wykonawcow po zakonczeniu ich prac w
    raz z pieczatka firmowa.

    Zaplata oczywiscie jest po wykonaniu zlecenia. Zaliczka moze byc wplacona po
    podpisaniu umowy na wykonie prac wraz z potwierdzeniem odbioru zaliczki.
    Dobrym obyczajem jest placic przelewami. NIGDY NIE PLAC BEZ POWIERDZENIA
    ODEBRANIA GOTOWKI.

    Pozdr