    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 22 Feb 2015 13:44:26 -0800 (PST)
    Subject: Re: Słupy elektryczne WN - powody takiego rozwiązania a jest ich wiele
    From: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 14:51:48 UTC użytkownik BolekElektryk napisał:

    > Uszkodzenia kabla lokalizuje się za pomocą echa z dokładnością do metra,
    > jedzie ekipa z GPSem i kopie dół dokładnie w miejscu uszkodzenia. Zresztą
    > jakie uszkodzenia kabla zakopanego w ziemi masz na myśli? Kabel taki nie
    > jest narażony na czynniki mechaniczne i atmosferyczne jak napowietrzny.
    > Natomiast linia napowietrzna jest stale pod działaniem czynników
    > uszkadzających, stale się. rwie i stale trzeba ją naprawiać.

    BolekElektry, ty to chyba kolo elektryka nie stales nawet, bo takie bzdury piszesz
    :))) Popracuj tydzien na Pogotowiu Energetycznym albo w brygadzie kablowej, to
    zobaczysz jak czesto uszkadzaja sie kable pietnastkowe zakopane w ziemi. Linie
    napowietrzne duzo rzadziej ulegaja uszkodzeniom, a juz linie 110kV to wyjatkowa
    rzadkosc. Prze 8 lat mojej pracy w Enea, to nie pamietam uszkodzen na liniach 110, na
    15kV czi 0,4 w przypadku huraganowych wiatrow czasem, a kable 15kV to non stop sie
    lokalizowalo...

    Pozdro, Przemek