  • Data: 2013-08-06 12:52:13
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No właśnie, na jakiej podstawie każą mi myć butelki, zgniatać i zakręcać?

    Kto Ci każe? Gminy same przyznają że ulotki wydrukowali takie jakie znaleźli
    w sieci albo tak jak im ktoś podyktował, ale ulotki nie są obowiązującym
    prawem. Natomiast jeśli jakaś gmina podjęła uchwałę że mieszkańcy myć śmieci
    to należy taką uchwałę zaskarżyć.

    > Rzecz w tym, że ustawa nie sprecyzowała co jest uważanie za "sortowanie",
    > a co nie, a w gminach samowola, co jeden wójt to bardziej papieski od
    > samego papieża.

    Tak jak dziesiątek innych słów. Nie ma takiej potrzeby by każda ustawa
    przepisywała słownik języka polskiego.

    > Najgorsze jest to, że ja będę wrzucał wszystko do jednego kontenera, bo
    > brudne, to w gminie mi podniosą opłaty x2 bo stwierdzą, że nie sortuję.

    Jak Ci dowalą opłatę to się odwołaj i niech udowadniają winę.

    > Ot i cała ustawa.
    > Reguły powinne być jednakowe dla wszystkich, dzięki czemu nie byłoby
    > problemów z firmami wywozowymi.
    > A tak to firmy kombinują jak mogą, bo nie mają na tyle transportu, aby
    > prowadzić zbiórkę selektywną i tak kombinują, aby mieszkańcy nie
    > prowadzili selekcji śmieci.

    Zgadzam się brak jednakowych reguł dla całego kraju to błąd. Np. w jednych
    gminach metal wrzuca się z plastikiem a w innych osobno - osoba która
    przyjeżdża do kogoś w gości i tam mieszka przez kilka dni będzie musiała się
    pytać domowników. No ale to zupełnie inna kwestia niż mycie opakowań. Ustawa
    w ogóle nie zajmuje się problemem mycia śmieci dlatego nie można jej
    zarzucać że nie ma jednakowych reguł dla całego kraju. Reguł mycia śmieci po
    prostu nie ma w ogóle.

    Pozdrawiam
    Ergie