    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Date: Thu, 13 Dec 2012 14:02:43 +0100

    dyskusyjnych:kacenm$ro$...@n...task.gda.pl...

    > Mi sie strasznie podoba Twoj sposob postrzegania wolnosci.
    > Czy to nie Ty kiedys pisales zeby sprawdzic w lokalnym planie
    > zagospodarowania czy mozna miec inny niz czerwony dach, inna niz czerwona
    > kostke i inna niz zolta elewacje? Czy mozna palic drewnem w kotle? Teraz
    > szkola, dzieci i przedszkola... No faktycznie mozna budowac sie gdzie sie
    > chce...

    Cały czas chodzi o to samo by ludzie _świadomie_ decydowali o swoim życiu.
    Ludzie przed kupnem telewizora potrafią miesiącami porównywać różne modele i
    ich parametry, a działkę często kupują kierując się ceną. A chyba łatwiej
    zmienić telewizor niż działkę :-)

> [...]
    > ustalac co i jak. No dobra....
    > Przyszli robotnicy po roku i robia krawezniki, trawniki przy wiazdach metr
    > na metr z obrzezami drozszymi niz metr kostki bruklinowej. Chu wie co to
    > za ekonomia, ale dobra.. Wiec my do wojta o co chodzi panie? A pan, ze
    > teraz to juz za pozno i ze plan drogi krajowej nie przewiduje tego i
    > tamtego. Skutek byl taki, ze trzeba bylo robic po Polsku, czyli jak
    > pojechali to wypie.. po dwa, trzy krawezniki poszerzajac podjazd. Tak
    > wyglada ta Twoja idealna rzeczywistosc wplywu na to gdzie sie mieszka, co

    Zmień urzędników. Co innego mam Ci poradzić. Raz na cztery lata Ty i Twoi
    sąsiedzi macie wpływ na to kto będzie Wami rządził. Nikt nikomu nie narzuci
    dobrych urzędników - każdy musi ich sam wybrać.

    U nas np. _zanim_ zaczęli robić kanalizację pytali _każdego_ o to gdzie chce
    mieć studzienkę przyłączeniową nawet właścicieli pustych działek którzy w
    przyszłości chcieliby się wybudować.

    Pozdrawiam
    Ergie