  • Data: 2009-11-02 18:24:21
    Temat: Re: Solar First day
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hcn4c3$m0j$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomoœci

    > Kat polaci to 40 stopni, kolektor wg. kompasu idealnie na poludnie. Przeplyw
    > 1,4 l/min. Moze Ty mieszkasz w Grecji?

    U mnie kąt podniesiena 50stopni i kierunek dokładnie na południe. Kolektor
    oświetlany jest w godzinach czasu zimowego 8:00-16:30
    Przepływ 6l/min czyli na 1m2 powierzchni czynnej1.11l/min glikol 49%.
    Dopasowujesz przepływ do tego czym zalewasz - chodzi o ciepło właściwe. Po co mi
    maksimum energii w lecie wolę mieć rozłożone tak aby w okresach przejściowych
    było też w miarę dobrze. Stąd też te 50 stopni podniesienia. Mieszkam na
    południu Polski 352mnpm

    Marek