  • Data: 2009-11-03 10:23:46
    Temat: Re: Solar First day
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:06b45c8d-f941-411c-be5b-

    >I jak?

    Zapomnilem, zajalem sie analizowaniem ostatnio ciekawych danych solarnych
    pojawiajacych sie na grupie. :-)
    Kiedy bylem na budowie, pewnie w apogeum w godzinach 12-13, a slonce wczoraj
    bylo przez caly dzien idealne jak mi sie wydaje, temp. kolektora nia
    przekraczala 40C. Woda w zasobniku przez 5 godzin (tego nie jestem pewny)
    pracy pompy osiagnela 26 - 27C w calym zasobniku. Z wczesniejszych ok. 17C,
    to wzrost o ok. 10C. Teraz pewnie z kazdym dniem bedzir tylko gorzej, bo
    slonce chyba jeszcze szybko sie oddala i dzien coraz krotszy.
    Masz tu link Gliwicki do weryfikacji, cytowany juz wczesniej, niestety nie
    znalazlem jakiego kolektrora dotyczy.
    http://temperatury.ipnet.pl:32777/tmp/as2b.php
    Mozna analizowac na biezaco. Wydaje mi sie, ze osiagam nizsze temp, choc
    chwilowych max. moj sterownik nie notuje.
    Jak na potrzeby budowlane mam sporo wystarczajaco cieplej wody bez
    dodatkowych zrodel. W przyszlosci mniej ogrzeje kociol, ale na dzis rezultat
    jes powiedzmy zimowy, no ale tego raczej sie spodziewalem i celowo nie
    montowalem rur z absorberem wczesniej.
    Dzis widze znow sporo chmur, wiec pewnie niczym rewelacyjnym sie nie
    pochwale.

    Pozdro.. TK