    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar First day
    Date: Tue, 3 Nov 2009 19:26:59 +0100

    news:hcppjl$6v3$1@news.interia.pl...
    > Ogladalem. Zakladajac, ze jest to prawdziwy rezultata a na grupach inaczej
    > byc nie moze, to powiem szczerze, ze masz bardzo optymistycznie. Co
    > najmniej optymistycznie. Nie znalazlem jak dotad potwierdzenia Twoich
    > wynikow w zadnym innym zrodle, obserwujac przy okazji moj wlasny kolektor
    > i rozmawiajac z ludzmi majacymi podobne instalacje w mojej szerokosci
    > geograficznej.

    Wiesz... ja też rozmawiam z różnymi ludźmi na ten temat i wierz mi także nie
    wierzą dopóki nie zobaczą mojego parowozu w kotłowni.
    Instalatorzy do mnie nawet przyjeżdzają z polecenia innych instalatorów:) A
    to tylko kolektory słoneczne.
    Wniosek jest jeden. Można sporo wycisnąć z takiego układu ale nie każdemu
    instalatorowi się to udaje. Czasem jest to wina instalatora bo po prostu
    tego nie czuje ale czasem także inwestora. Jeżeli ktos kupi np. kolektor
    prózniowy renomowanej marki który jest tak naprawdę oklepanym schematem
    powielanym w wielu chińskich fabrykach to wybacz. Nowobogacki kupi solary
    prózniowe za 15tys i myśli ze kupił mercedesa. No fakt to się ładnie
    prezentuje na dachu. Zapewniam cię że w naszej strefie klimatycznej można
    więcej uzyskać z kolektorów płaskich. No i jeszcze lokalizacja i nachylenie.
    Także jest wazna.
    Sąsiad ma na dachu bo nie będzie zagracał ogródka. A ja mam w ogródku ładnie
    obsadzone z tyłu roślinami. On ma a ja używam.

    > Tajemnica tego byc moze jest miejsce w ktorym zamieszkujesz.

    Jak będziesz kiedyś w NSącz to zapraszam.

    Marek