eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSolar i podlogowka - sterowanie dla dociekliwych, nie papo smerfow. › Re: Solar i podlogowka - sterowanie dla dociekliwych, nie papo smerfow.
    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar i podlogowka - sterowanie dla dociekliwych, nie papo smerfow.
    Date: Tue, 1 Mar 2011 21:47:27 +0100

    news:ikjl3e$bst$1@news.onet.pl...
    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Jaki masz regulator do tego kotła? U mnie jest VRC430 i on ma odpowiednią
    > do takiego układu logikę.
    > Należy dokupić moduł solarny VR68 za jakieś 350zł (sterownik solarów
    > wówczas jest niepotrzebny). Schemat jest na stronie vaillanta w
    > dokumentacji do modułu VR-68 (moduł solarny).
    > Piszę o vaillancie, bo jak dobrze pamiętam Ty masz kocioł vaillanta.

    Niestety nie mam Vaillanta, mam Dedietricha.
    Wiem, ze rozne kotly maja rozne opcje solarne. Obawiam sie jednak, ze z
    zalozenia podgrzewaja wode powrotna kotla wtedy kiedy on pracuje a nie
    wylacznie podlogowki. Przyznaje, ze nie analizowalem nigdy takich dodatkow
    kotlowych i moge sie mylic. Gdyby takie gotowce byly to moze udaloby sie
    zaadoptowac cos takiego do wlasnych otwartych rozwiazan. Podejzewam jednak,
    ze cena nie bedzie atrakcyjna.
    Prosty sterownik wyobrazam sobie jako uklad do ktorego mozna sie podpiac z
    kompa, cos tam wcisnac, podlaczyc pare przekaznikow, zamknac w skrzynke i
    zapomniec. Dobrze przemyslany uklad ma szanse pracowac bez kombinacji do
    samej smierci systemu.

    Pozdro.. TK