  • Data: 2012-05-02 12:18:58
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jnqvmd$lf0$1@inews.gazeta.pl...

    > Do Marka... :-) żeby już nie rozmywać wątków.
    > Korozja kotła zachodzi, kiedy pracuje on długotrwale przy niskich
    > temperaturach, poniżej temp kondensacji, kiedy zjawisko występuje
    > chwilowo, to efekt ten można pominąć, zwłaszcza, że jak się kocioł
    > nagrzeje, to osiąga temperatury dużo wyższe od temp 57 stC na powrocie, a
    > kiedy się go wygasza, to otwieram drzwiczki i naturalny ciąg kominowy
    > komory kotła wysusza gdyby nawet się coś tam miało wykroplić. Nie wykrapla
    > się jednak przy gaszeniu, bo zanim temp spadnie, to już nie ma ognia i
    > spalania na palenisku.

    Pewien jesteś że ciąg kominowy ma także działanie na zewnętrzną czesć kotła?
    A może napiszesz mi dlaczego KAŻDY ale to absolutnie KAŻDY użytkownik kotła
    musi go wymieniać co 10-20 lat nie ze względu bo taki ma kaprys lecz po
    prostu że zgnił? Uważasz że twój kocioł jest inny i nie zgnije?

    > A teraz co do Twojego siedzenia jak masz 80 lat...
    > Wiesz, ja mam rodzinne układy takie, że raz na miesiąc to ktoś mi w
    > okresie letnim ten zasobnik zasypie, a i popiół wybierze. Nie obawiam się
    > zatem, że będzie to, albo owo. Jednak deliberować teraz, co będzie za 40
    > lat, to trochę bez sensu, bo technologie mogą się tak rozwinąć, ze ani
    > moje palenie węglem, ani Twoje solary plus gaz mogą nie być w użyciu...
    > :-P Trochę za długa to perspektywa, żeby miało sens takie dywagowanie.

    Ja nie chcę , nie muszę liczyć na to czy mi ktoś przyjdzie czy nie i pomoże
    czy nie. Samowystarczalność na starość jest najlepszym i najtańszym
    lekarstwem geriatrycznym. Ja już od wakacji tego roku będę miał ciepłą wodę
    tylko za około 40-50zł na rok czyli tyle co za prąd bo się instalacja zwróci
    własnie za te 2-3 miesiące czyli po okresie 4 lat i to mimo wielu
    zaklinaczom grupowym wedle których powinienem ją był wymienić ze 3 razy
    przynajmniej i to w całości :) Jest dokładnie tak jak prognozowałem lat
    kilka temu.

    Marek