    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar po roku 3235kWh
    Date: Thu, 3 May 2012 16:30:54 +0200

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jnu1ct$3qa$1@inews.gazeta.pl...

    > Uuuufff...
    > No i popełniasz błąd podstawowy.
    > Po pierwsze nie 5 tys, tylko jak wspominaliśmy ok 8 przy wykorzystaniu
    > szumnie nazwanej 'pseudodotacji'
    > po drugie z zainwestowanych 8 tys mieć 500 zł rocznie to trochę słabo jak
    > na mój gust
    > po trzecie inwestuję w to, co i tak już mam - ciepłą wodę, którą zapewnia
    > mi już posiadany sprzęt, zatem inwestuję w gadżet - choć całkiem
    > użyteczny, tylko za drogi
    > po czwarte perspektywa 10-ciu lat jest dla mnie w tym przypadku całkowitą
    > abstrakcją,

    Mysle, ze conajmniej za polowe pieniedzy mial bys kotlownie z propanem, z
    pradem wyrobil bys sie pewnie w 1500zl. Jak by nie paatrzyl zostaje Ci w
    kieszeni niemaly grosz, oszczedzajac przy okazji co najmniej te pare tysi na
    skladzie opalu jaki sobie zafundowales. Gdybys zrezygnowal z ocieplenia to
    mial bys niezla kupke gotowki. Pytanie, po co Ci wegiel?

    > bo po pierwsze ceny tych gadżetów muszą spaść, bo obecnie są sztucznie
    > nadmuchane,

    Przesadzasz. Kupienie tego wszystkiego w formie polproduktu nie zaoszczedzi
    Ci zbyt wiele, to zadna kosmiczna technologia. Tesame rzeczy w swojej
    instalacji CO i jakos nie przeraza Cie koszt pompy CO, sterownika do kotla
    itp. Pisanie o drogich instalacjach to hipokryzja.

    > a po wtóre nie ma gwarancji, czy na rynku nie pojawi się coś bardziej
    > korzystnego i dzisiejsze tysiące - zbyt grube jak na użyteczność
    > urządzenia - okaże się, że zostały wydane bez sensu.

    Po co Ci wegiel?

    > Dla mnie solar do 3 tys tak!!! Droższy - NIE !!!

    Gdybys raz napisal, ze dla Ciebie oplaca sie za 3 tys., ale moze innym za
    wiecej to moze bylo by przyzwoicie. A tak powtarzasz to w co drugim poscie
    toczac tu krucjate podpierajac sie dofinansowaniami, jakimis niby
    przesadzonymi cenami, naciaganiem, ekoterroryzmem i innymi abstrakcjami. Do
    swojej instalacji wystarczy, ze dolozysz pare setek wiecej powyzej kwoty
    jaka Ci sie ekonomicznie oplaca i masz gdzies lopatowanie w upaly,
    uniezalezniajac sie choc w czesci od rosnacych cen nosnikow.

    Pozdro.. TK